فیلمنامههای «ضربدر صفر»، «این ورژن»، «دختر ایران» و «بیمار اتاق شماره پنج» از حمید سلیمی در انتظار جذب سرمایه برای تولید هستند.

حمید سلیمی فیلمنامهنویس سینما در گفتگو با خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آثار جدید خود گفت: سه فیلمنامه با نامهای «ضربدر صفر»، «این ورژن» و «دختر ایران»، آماده ساخت و یک اثر با نام «بیمار اتاق شماره پنج» در مراحل ابتدایی نگارش است.
وی افزود: فیلمنامه «ضربدرصفر» را با همکاری محمدرضا لطفی نوشتهام و کارگردانی این اثر نیز با او خواهد بود، موضوع آن در مورد معضلات معیشتی فرهنگیان جامعه و زندگی یک روزنامهنگار است و به دلیل مسئلهای که پیش میآید دچار بحرانهای بیشتر میشود.
سلیمی در خصوص اثر دیگر خود اظهار داشت: «این ورژن» داستان تنهایی آدم هاست، مردمی که در این تنهایی گرفتار شدهاند و وقتی قصد خروج از آن دارند دچار مشکل میشوند. نویسندگی این اثر نیز به طور مشترک با محمدرضا لطفی و کارگردانی نیز با وی است.
این فیلمنامهنویس سینما ادامه داد: «دختر ایران» در ژانر دفاع مقدس در مورد موضوعی است که تا کنون به آن پرداخته نشده است، این فیلمنامه در مورد نقش زن در جنگ است و به یکی از شخصیتهای زن مبارز در جنگ که ناشناخته مانده و در مقطعی در غرب کشور حماسه خلق کردهاند، میپردازد.
سلیمی در خصوص این اثر عنوان کرد: از فروردین ماه سال 93 در اسلام آباد غرب وارد مرحله تحقیقات شدیم و تا کنون 7 بار این فیلمنامه بازنویسی شده است و کارگردان این اثر داریوش جهانگیری فرزند جهانگیر جهانگیری است که اولین کارگردانی خود را تجربه میکند.
وی افزود: این فیلمنامه از پروداکشنهای بسیاری برخوردار بوده و به هزینههای بسیار نیازمند است، امیدوارم سازمانهایی که حمایت از دفاع مقدس را در راستای کار و آرمانهای خود دارند از این اثر حمایت کنند.
نویسنده«چهار سو» ادامه داد: در خصوص بازی در این فیلم با هنرمندان سینما صحبتهای بسیاری شده و اظهار تمایل کردهاند اما مشکل در حال حاضر عدم توزیع عادلانه سرمایهها در سینماست که باعث شده در انتظار بمانیم.
سلیمی در خصوص «بیمار اتاق شماره پنج» بیان کرد: این اثر در مراحل ابتدایی نگارش قرار دارد و در مورد معضلات روانی جامعه است و در صورت فراهم شدن سرمایه پاییز امسال تولید میشود.
وی عنوان کرد: همه این آثار تقریبا آماده ساخت هستند و به دنبال سرمایه برای تولید هستیم و سرمایهگذار هم اگر باشد به دلیل تمایل به برگشت سرمایه به سختی پیشقدم میشود.
سلیمی در ادامه در خصوص وضعیت موجود در فیلمنامهنویسی گفت: فیلمنامهنویسان مستقل به جایی وصل نیستند و هیچ وقت نمیتوانند مطمئن باشند که ایده اولیه به نتیجه برسد بنابراین مجبورند در دفعات متعدد بازنویسی داشته باشند و به خود سانسوری بپردازند که این مسئله در کنار وضعیت معیشتی ضعیف فیلمنامهنویسان مستقل از دلایلی است که باعث افزایش فیلمنامههای سخیف شده است.
انتهای پیام/