آثار آماده تولید حمید سلیمی در انتظار سرمایه
حمید سلیمی فیلمنامه‌نویس سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آثار جدید خود گفت: سه فیلمنامه با نام‌های «ضر‌بدر صفر»، «این ورژ‌ن» و «دختر ایران»، آماده ساخت و یک اثر با نام «بیمار اتاق شماره پنج» در مراحل ابتدایی نگارش است.

وی افزود: فیلمنامه «ضربدر‌صفر» را  با همکاری محمدرضا لطفی نوشته‌ام و کارگردانی این اثر نیز با او خواهد بود، موضوع آن در مورد معضلات معیشتی فرهنگیان جامعه و زندگی یک روزنامه‌‌نگار است و به دلیل مسئله‌ای که پیش می‌آید دچار بحران‌های بیش‌تر می‌شود.

سلیمی در خصوص اثر دیگر خود اظهار داشت: «این و‌رژن» داستان تنهایی آدم هاست، مردمی که در این تنهایی گرفتار شده‌اند و وقتی قصد خروج از آن دارند دچار مشکل می‌شوند. نویسندگی این اثر نیز به طور مشترک با محمدرضا لطفی و کارگردانی نیز با وی است.

این فیلمنامه‌نویس سینما ادامه داد: «دختر ایران» در ‌ژانر دفاع مقدس در مورد موضوعی است که تا کنون به آن پرداخته نشده است، این فیلمنامه در مورد نقش زن در جنگ است و به یکی از شخصیت‌های زن مبارز در جنگ که ناشناخته مانده و در مقطعی در غرب کشور حماسه خلق کرده‌اند، می‌پردازد.

سلیمی در خصوص این اثر عنوان کرد: از فروردین ماه سال 93 در اسلام آباد غرب وارد مرحله تحقیقات شدیم و تا کنون 7 بار این فیلمنامه باز‌نویسی شده است و کارگردان این اثر داریوش جهانگیری فرزند جهانگیر جهانگیری است که اولین کارگردانی خود را تجربه می‌کند.

وی افزود: این فیلمنامه از پر‌وداکشن‌های بسیاری برخوردار بوده و به هزینه‌های بسیار نیازمند است، امیدوارم ساز‌مان‌هایی که حمایت از دفاع مقدس را در راستای کار و آرمان‌های خود دارند از این اثر حمایت کنند.

نویسنده«چهار سو» ادامه داد: در خصوص بازی در این فیلم با هنرمندان سینما صحبت‌های بسیاری شده و اظهار تمایل کرده‌اند اما مشکل در حال حاضر عدم توزیع عادلانه سرمایه‌ها در سینماست که باعث شده در انتظار بمانیم.

سلیمی در خصوص «بیمار اتاق شماره پنج» بیان کرد: این اثر در مراحل ابتدایی نگارش قرار دارد و در مورد معضلات روانی جامعه است و در صورت فراهم شدن سرمایه پاییز امسال تولید می‌شود‌.

وی عنوان کرد: همه این آثار تقریبا آماده ساخت هستند و به دنبال سرمایه برای تولید هستیم و سرمایه‌گذار هم اگر باشد به دلیل تمایل به برگشت سرمایه به سختی پیشقدم می‌‌شود.

سلیمی در ادامه در خصوص وضعیت موجود در فیلمنامه‌نویسی گفت: فیلمنامه‌نویسان مستقل به جایی وصل نیستند و هیچ وقت نمی‌توانند مطمئن باشند که ایده اولیه به نتیجه برسد بنابراین مجبورند در دفعات متعدد بازنویسی داشته باشند و به خود سانسوری بپردازند که این مسئله در کنار وضعیت معیشتی ضعیف فیلمنامه‌نویسان مستقل از دلایلی است که باعث افزایش فیلمنامه‌های سخیف شده است.


انتهای پیام/