سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون تشکیل کمپینهایی با عنوان "خودروی صفر کیلومتر داخلی نخرید" و تاثیرات ناشی از شکلگیری چنین گروههایی میان مردم، اظهار داشت: هدف کمپینها در انتقال اعتراضات مردمی به مسئولین مربوط تحقق یافت، اما ادامه این روند موجب وارد ساختن ضرر به خودرو تولید داخل است.
وی گفت: به دلیل عدم توجه مسئولین اعم از خودروسازان و خدمات پس از فروش و نیز انتقال نیافتن اعتراضات مردم به این مسئولان، سبب ایجاد کمپینهایی با هدف نخریدن خودروهای تولید داخل شده است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در واقع وقتی مردم میبینند که اعتراضات فردی آنها نتیجهای در بر ندارد، انتقادات خود را در قالب فضاهای مجازی و تشکیل این کمپینها پیگیری میکنند و باید توجه داشت که اعتراض مردم به کیفیت خودرو سخن حقی است.
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عامل دیگر تشکیل کمپینهای اینگونه را انفعال مسئولین و به ویژه وزیر صنعت و معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: وزیر صنعت به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک میکند، البته همه باید توجه داشته باشیم که حمایت از تولید داخلی وظیفه هر ایرانی بوده و همین حمایت موجب ماندن اشتغال و ارزش افزوده در داخل کشور است.
وی با انتقاد از زدن هرگونه اتهام از سوی مسئولین به مردم تصریح کرد: راهحل این موضوع، زدن اتهام با ادبیات نادرست از سوی مسئولان کشور به کسانی که به کیفیت خودرو اعتراض دارند، نیست.
حسینی ادامه داد: اگر هدفگذاری تشکیل این کمپینها، انتقال نظرات و اعتراضات مردمی در خصوص افزایش کیفیت خودروهاست؛ باید گفت که این هدف محقق شده است.
نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: مسئولین باید در نشستهای تخصصی با بهرهگیری از سه ضلع مثلث مجلس، قوه مجریه و تولیدکنندگانداخلی، خواستههای مصرف کنندگان را بررسی کرده و در راستای افزایش کیفیت خودروها و کاهش قیمت آنها اقدام کنند.
وی در پایان تصریح کرد: ادامه کار این کمپینها به ضرر تولیدات داخلی بوده و لازم است که فعالیت این گروهها متوقف شود؛ زیرا با ادامه روند کاهش خرید مردم، تولیدات خوردو نیز کاهش یافته و در نتیجه قیمت تمام شده آن افزایش مییابد.
انتهای پیام/