حسینی: صدای مردم به مسئولان رسید/ زیان خودرو داخلی، پیامد ادامه کمپین‌ "خودرو نخرید"

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون تشکیل کمپین‌هایی با عنوان "خودروی صفر کیلومتر داخلی نخرید" و تاثیرات ناشی از شکل‌گیری چنین گروه‌هایی میان مردم، اظهار داشت: هدف کمپین‌ها در انتقال اعتراضات مردمی به مسئولین مربوط تحقق یافت، اما ادامه این روند موجب وارد ساختن ضرر به خودرو تولید داخل است.

وی گفت: به دلیل عدم توجه مسئولین اعم از خودروسازان و خدمات پس از فروش و نیز انتقال نیافتن اعتراضات مردم به این مسئولان، سبب ایجاد کمپین‌هایی با هدف نخریدن خودروهای تولید داخل شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: در واقع وقتی مردم می‌بینند که اعتراضات فردی آنها نتیجه‌ای در بر ندارد، انتقادات خود را در قالب فضاهای مجازی و تشکیل این کمپین‌ها پیگیری می‌کنند و باید توجه داشت که اعتراض مردم به کیفیت خودرو سخن حقی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عامل دیگر تشکیل کمپین‌های اینگونه را انفعال مسئولین و به ویژه وزیر صنعت و معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: وزیر صنعت به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک می‌کند، البته همه باید توجه داشته باشیم که حمایت از تولید داخلی وظیفه هر ایرانی بوده و همین حمایت موجب ماندن اشتغال و ارزش افزوده در داخل کشور است.

وی با انتقاد از زدن هرگونه اتهام از سوی مسئولین به مردم تصریح کرد: راه‌حل این موضوع، زدن اتهام با ادبیات نادرست از سوی مسئولان کشور به کسانی که به کیفیت خودرو اعتراض دارند، نیست.

حسینی ادامه داد: اگر هدفگذاری تشکیل این کمپین‌ها، انتقال نظرات و اعتراضات مردمی در خصوص افزایش کیفیت خودروهاست؛ باید گفت که این هدف محقق شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: مسئولین باید در نشست‌های تخصصی با بهره‌گیری از سه ضلع مثلث مجلس، قوه مجریه و تولیدکنندگان‌داخلی، خواسته‌های مصرف کنندگان را بررسی کرده و در راستای افزایش کیفیت خودروها و کاهش قیمت آنها اقدام کنند.

وی در پایان تصریح کرد: ادامه کار این کمپین‌ها به ضرر تولیدات داخلی بوده و لازم است که فعالیت این گروه‌ها متوقف شود؛ زیرا با ادامه روند کاهش خرید مردم، تولیدات خوردو نیز کاهش یافته و در نتیجه قیمت تمام شده آن افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/