انفجار یک بمب در سالن استاد مشایخی
نعیم صالحی کارگردان نمایش «دور دنیا در هشتاد ر‌وز» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون این اثر گفت: داستان دو‌نفریست که بصورت اتفاقی در یک پارک به هم برخورد می کنند و متوجه کیفی می‌شوند که حاوی بمب است و اگر آن را خنثی نکنند کل زمین نابود و از بین می‌رود.

وی در خصوص شیوه‌ی اجرایی نمایش بیان کرد: اثر فضایی کمدی و فانتزی  دارد که علاوه بر دیالوگ برای فضا‌سازی آن از زبان بدن استفاده شده تا مخاطب راحت‌تر در حال و هوای نمایش قرار بگیرد.

صالحی درباره‌ی انتخاب نمایش مطرح کرد: نوع نوشته‌های آقای تهرانی به گونه‌ای است که به کارگردان اجازه ی فضا‌سازی می‌دهد و به نوعی دست آدم را باز می‌گذارد.

وی در این راستا افزود: داستانی است که به معضلات اجتماعی می‌پردازد و آن بمب نشان از اتفاقاتی است که اگر سر وسامان داده نشود منفجر به منفجر شدن آن و نابودی زمین می‌شود.

صالحی در رابطه با نابسامانی وضعیت سالن‌ها در مازندران اظهار داشت: متأسفانه سالن نمایشی که مختص اجرای نمایش‌باشد نداریم و فقط یک سالن چند منظور‌ه در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه از طرف شهرستان خودمان ماز‌ندران هیچ حمایتی نمی‌شویم، گفت: آنقدر حمایت‌ها محدود است که می‌توان گفت: هیچ حمایتی نمی‌شویم و گروه‌ها برای دیده شدن و فعالیت در این عرصه مجبورند به پایتخت بیایند که مشکلات خاص خودش را دارد.

گفتنی است؛ نمایش «دور دنیا در هشتاد روز» به کارگردانی نعیم صالحی و با همین گروه سال 90 در جشنواره بین المللی دانشجویی در سالن مولوی روی صحنه رفت و در حال حاضر از 29 شهریور الی 16 مهرماه در سالن استاد مشایخی ساعت 19:00 روی صفحه می‌رود.

از عوامل این اثر می‌توان به:

بازیگران: نعیم صالحی، محمد حسین معتمدی، منصور خاک ری

مشاوره و کارگردان و طراح نور: فراز فلاح نژاد

نویسنده: جلال تهرانی

دستیار کارگردان: محمد حسین معتمدی‌، علی ذوالنی 

موسیقی خشایار پارسا اشاره کرد.

انتهای پیام//