اهواز؛
افزایش تولید شکر در کشت و صنعت نیشکر فارابی
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود قدرتی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته 621 هزار تن نیشکر و 67 هزار تن شکر در این واحد تولید شده اظهار داشت: پیش بینی می کنیم امسال 750 هزار تن نیشکر و 80 هزار تن شکر تولید شود که این رقم نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در حال انجام 18 پروژه اصلاحی در بخش صنعت و کشاورزی هستیم و امیدواریم تا 3 سال آینده به تولید 1 میلیون تن نیشکر و یکصد هزارتن شکر که ظرفیت اسمی این شرکت است دست یابیم.

قدرتی به آخرین مراحل ساخت و تجهیز 2 پروژه کارخانه شکر دارویی و تصفیه خانه فاضلاب صنعتی اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی به تعامل مطلوب شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی با مناطق اطراف این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: این تعامل بین مدیران شرکت توسعه نیشکر و مسئولان بومی از بزرگترین موفقیت های شرکت توسعه نیشکر است.

عبدالله تمیمی اذعان کرد: زمانی که شرکت توسعه نیشکر در این منطقه شروع به فعالیت کرد بارقه های امید در بین مردم منطقه جهت ایجاد اشتغال به وجود آمد و ما معتقد هستیم اگر سرمایه گذاری ها همراه با تعامل با مردم منطقه نباشد به طور یقین دست آوردهای خوبی را به همراه نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: افزایش تولید باید با جذب افراد بومی همراه باشد و هر چه ما از نیروهای بومی بیش تری استفاده کنیم موفقیت های بیش تری در زمینه افزایش تولید به دست خواهیم آورد.

گفتنی است شرکت کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی از جمله واحدهای 7 گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می باشد که در ضلع شرقی جاده اهواز-آبادان، کیلومتر 35 واقع است.

انتهای پیام/ب