مترو گره‌گشای‌بخش قابل توجهی از تراکم ترافیکی شهریار
مترو گره‌گشای‌بخش قابل توجهی از تراکم ترافیکی شهریار
حسین گروسی نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم توسعه محورهای مواصلاتی در این شهرستان‌ها، اظهار کرد: جمعیت انبوه و استقرار حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در این مناطق و همجواری با 2 کلانشهر تهران و البرز سه شهرستان شهریار، ملارد و قدس را در موقعیتی خاص و ویژه قرار داده است.

وی افزود: در حال حاضر یکی از معضلات جدی این محدوده گره‌های ترافیکی است که عمدتا در زمان‌های صبحگاهی و عصرگاهی با کندی روند تردد و عبور و مرور در برخی از محورهای این حوزه مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورت راه‌اندازی متروی غرب استان تهران، بخش قابل توجهی از تراکم ترافیکی در این محدوده کاهش می‌یابد.

گروسی گفت: حوزه حمل و نقل یکی از مولفه‌های شاخص در تحقیق توسعه پایدار محسوب می‌شود و هر آنچه مشکلات و کمبودها در این عرصه رفع و تامین شود به طور یقین رشد و شکوفایی منطقه ای در محدوده مذکور نیز تسریع خواهد شد.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی یادرآور شد: هدر رفت انرژی، سوخت، زمان و تحت‌الشعاع قرار گرفتن آرامش خاطر شهروندان در ترددهای شهری و بین‌شهری از تبعات و عوارض ناخوشایند گره‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی این خطه است که بدون رفت از آن نیازمند همگرایی و هم افزایی و عزم و همت مضاعف همه جانبه در بین دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/