قزوين؛
فعالیت 15 پایگاه همیاران سلامت روان در محله‌های قزوین
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛ محمدحسن نادری  اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌پذیری افراد، پایین بودن سطح آگاهی فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در زمینه‌های گوناگون زندگی اعم از اعتیاد، مهارت‌های فردی و اجتماعی است.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان  تصریح کرد: همیاران سلامت روان، گروه‌های متشکل از افراد داوطلب با تخصص‌ها و تحصیلات مختلف هستند که با به کارگیری مشارکت نهادها و ارگان‌های مختلف، استفاده از منابع موجود و با هدف ارتقا سلامت روان افراد جامعه فعالیت می‌کنند.

نادری اضافه کرد: همیاران در راستای پیشگیری، آگاه‌سازی و توانمندسازی آنان، با تشکیل NGO و أخذ مجوز از سازمان بهزیستی در محله‌های مختلف و آسیب‌خیز استان قزوین فعالیت می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: پایگاه‌ همیاران سلامت روان محل‌هایی برای خدمت‌رسانی به مردم، کاهش استرس‌های محلی، مداخله روان‌شناختی در بحران‌های فردی و خانوادگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در امور تربیتی، مشورتی و مهارتی و نیز برخی خدمات مددکاری هستند.

معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین، هدف از ایجاد پایگاه‌ها همیاران سلامت روان را ارتقای سلامت روانی، اجتماعی و توانمندسازی مردم متناسب با شرایط زندگی امروزی عنوان کرد .
نادری گفت: از دیگر اهداف پایگاه همیاران سلامت روان افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، تلاش در راستای تعامل با مراکز اشتغال‌محور با هدف کارآفرینی، تقویت برنامه‌ریزی مشارکتی برای رفع یا کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش مهارت‌های زندگی و ارتباطی است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف