شهرکرد؛
پیام استاندار چهارمحال و بختياری به مناسبت ارتحال آيت‌الله واعظ طبسی (ره)
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ متن پیام تسلیت قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری، به مناسبت ارتحال آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی (ره) تولیت آستان قدس رضوی، به شرح زیر است:

رحلت فقيه دانشمند و مجاهد خستگي‌ناپذير حضرت آيت‌الله عباس واعظ طبسي عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت نظام موجب تأثر و تألم همگان شد.
مرحوم آيت الله واعظ طبسي يكي از مفاخر كشور و نظام اسلامي به شمار مي رفتند كه نقش و حضور موثرشان در قبل و بعد از پيروزی انقلاب و همراهيشان با امام (ره) و رهبری معظم، مثال زدني است.
عالمي جليل القدر كه در طول عمر پر بركتش و در مناصب گوناگون، هر آن‌چه توانست براي شناساندن مكتب اهل بيت (سلام الله عليهم اجمعين) انجام داد و آموزه‌هاي رحماني را در عمل متجلي ساخت.  
درايت آن بزرگوار در توليت آستان قدس رضوي و ايجاد تحول عظيم در بارگاه منور رضوي، نمادی از مديريت موفق و تحسين برانگيز را به منصه ظهور رساند.   
نقش مبارزاتي ايشان به عنوان پشتوانه اي بزرگ براي نهضت اسلامي و ركن مهم پيروزي انقلاب اسلامي ايران در شرق كشور، بي بديل است و همواره جاودانه خواهد بود.
مرحوم آيت‌الله واعظ طبسي در دوران حاكميت استبداد و خودمحوري دوران طاغوت با نقش آفريني ارزشمند و هدايت جوانان و با تحمل زندان‌هاي طولاني مدت، از كرامت و منزلت مردم دفاع كرد.
ايشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامي نيز يكي از ياران فعال و باوفاي نظام جمهوري اسلامي ايران در مسئوليت‌هاي خطير در دوره‌هاي مختلف بودند و خدمات خود را با رويكرد وظيفه شناسانه تقديم ملت شريف ايران به خصوص مردم نجيب استان هاي خراسان كردند و منشاء تحولات چشم‌گيري بودند.
اميد كه همه ما از اسوه‌هايي چون آيت الله واعظ طبسي درس زندگي بياموزيم و ادب و اخلاق بر گفتار و رفتارمان سايه بگستراند.
اينجانب، ضمن عرض تسليت اين ضايعه تأسف بار به پيشگاه  امام زمان (عج)، مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، علماي اعلام و طلاب حوزه هاي علميه و مردم شريف استان هاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي علي الخصوص خانواده محترم آن فقيه عظيم الشأن و فرزندان آن عالم وارسته، براي آن مرحوم علو درجات را از خداوند متعال خواستارم.

گفتنی است: آیت الله شیخ عباس واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان، مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بامداد روز گذشته، جمعه 14 اسفند و در سن 80 سالگی، چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/