قم؛
جبهه فرهنگی مکتب اهل بیت(ع) سازش ناپذیر است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح آرامش بهاری و فعالان آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) گفت: امسال در شهر و استان قم، نهادهای فرهنگی و اجرایی و خدماتی و زیارتی خدمت رسانی مناسبی به مردم در ایام نوروز ارایه کردند.

وی افزود: بهار به طبع خود، رویش و بالندگی را به ارمغان می آورند و درحالی که عده ای این ایام نوروز را به خوشی می گذرانند در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با نگاهی که امام راحل و شهیدان گلگون کفن داشتند عده ای در خدمت طاقت فرسا برای حفظ امنیت و ارامش و راحتی مردم دارند.

امام جمعه قم  خاطرنشان کرد: حضرت معصومه(س) خود را از محضر شهر پیامبر و آرامگاه حضرت زهرا(س) و ائمه طاهرین محروم و برای نورافشانی جهان تشیع وارد این کشور شدند و سایر بزرگان با حضور مقدس خود در شهرهای ما در پس هجرت این بانوی بزرگوار قطب هایی برای نشر معارف اجداد طاهرین شدند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهارکرد: این امامزادگان پیش تر نیز در قم حضور داشتند، ولی احیای بقاع این بزرگان و تبدیل شدن این مراکز به اقطاب فرهنگی توسط امام(ره) و رهبر انقلاب انجام شد و سربازان فرهنگی جبهه انقلاب نیز این ندا را لبیک گفتند.

تولید آستانه حضرت معصومه(س) بیان کرد: این جبهه فرهنگی از جبهه هایی بود که اهل بیت(ع) هیچگاه در این جبهه کوتاه نیامدند؛ در جبهه های نظامی در بسیاری از اوقات آتش بس و توقف اعلام می شد؛ در جبهه اقتصادی نیز گاهی ممکن است ملاحضاتی انجام شود ولی در جبهه ای که اهل بیت(ع) هیچگاه اعلام آتش بس نکردند و ذره ای با شرایط کنار نیامدند در جبهه فرهنگی بود.

وی گفت: مهمترین قشر هدف در برنامه های فرهنگی در کشور، جوانان هستند، همان قشری که دشمنان به شدت به دنبال ایجاد طمع در آنها هستند و به دنبال به دام انداختن آنها هستند.

امام جمعه قم یادآورشد: انشای زیارت جامعه کبیره یک جهاد عظیم فرهنگی علیه دشمن و یک منشور برای شیعیان برای یادآوری مقام و عظمت اهل بیت(ع) عصمت طهارت بود.

وی افزود: در جبهه های نبرد حق علیه باطل در دنیای امروز شاهد ایثارگری جوانان شیعه در منطقه هستیم و امروز نیز فعالان فرهنگی ما در کشورهای مختلف فعالیت دارند و خوشبختانه صدور انقلاب در همه عرصه ها در سطح جهان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان باید با استفاده از این ایام با شکوه و با عظمت با طریق توسل به اهل بیت(ره) راه های بسته را به روی مردم باز کنند که این کار همیشه در طول تاریخ به خصوص انقلاب و جنگ تحمیلی انجام می شد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی اظهارکرد: هرچه عرصه های زیارتی ما رونق گرفت، عرصه هایی که وهابیت گشوده بودند تعطیل شد زیرا این مکان هایی که وهابیت باز کرد چیزی جز خشونت و توحش و از بین بردن میراث های ماندگار اسلامی نبود؛ استفاده از ظرفیت های معنوی به دلیل انقلاب اسلامی و ایثار و فداکاری جوانان و طلاب و مردم فداکار ایران اسلامی است.