«یتیم خانه ایران» را 13 بار بازنویسی کردم/ هیچ صحنهای را کات نکردیم؛ فقط ریتم فیلم تند شد
ابوالقاسم طالبی در حاشیه اکران «یتیم خانه ایران» به تعدادی از سوالات ما در مورد ساخت این اثر پاسخ داد.

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما در خصوص مهمترین و سختترین بخش ساخت فیلم «یتیم خانه ایران» به خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ساخت جزء به جزء این اثر بسیار دشوار بود و سختیهای فراوانی را متحمل شدیم. به عنوان نمونه سکانسهایی که مربوط به بازی بازیگران خردسال و نوجوان بود، برای اینکه بتوانیم سطح باورپذیری را بالا ببریم، ساعتها و روزهای زیادی وقت گذاشتیم. برای سکانسهایی که مربوط به خوابیدن آنها بود، باید صبر می کردیم چند ساعت از نیمههای شب بگذرد تا به خواب واقعی فرو بروند و بعد فیلمبرداری را انجام میدادیم، بخشهای بیماری و ... که جای خود داشت.
وی افزود: با همه دشواریها با کمک خداوند، فعالیت گروهی حرفهای و دلسوز و با عشقی خاص طی دویدن و فعالیت چند ماهه، این اثر تولید شد و ما سعی کردیم به بهترین خروجی برسیم. امیدوارم مورد رضایت مخاطبان قرار بگیرد.
وی در مورد کوتاه کردن زمان «یتیم خانه ایران» با توجه به شنیدهها مبنی بر زمان سهساعته آن و بازنویسی فیلمنامه عنوان کرد: هیچ صحنهای از فیلم را کات نکردیم. فقط ریتمش را تند کردیم و زمان واقعی آن در حال حاضر حدود 118 دقیقه است. در مورد بازنویسی بگویم که حدود 13 بار فیلمنامه را بازنویسی کردم.
کارگردان «قلادههای طلا» در مورد نویسندگی و مطالعاتی که قبل از ساخت فیلم انجام داده اظهار داشت: تقریبا تمام کتابهای آن مقطع زمانی و هر آنچه که از زمان به وجود آمدن قاجار تا پهلوی بود و حتی خاطراتشان را مطالعه کردم. کتابهای معاصر مربوطه را نیز خواندم.
این کارگردان در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود «یتیم خانه ایران» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده میشد، بیان کرد: به هر حال این اتفاق محقق نشد.
وی با بیان این مطلب که سینما و فیلم باید قصهگو باشد گفت: نکته مهم در هر سینمایی قصهگو بودن آن است. نیازی که در سینمای ما دیده میشود و باید به آن توجه کرد.
طالبی در بخش پایانی صحبتهای خود در خصوص خبرهای منتشرشده مبنی بر کلید زدن اثر جدیدش خاطرنشان کرد: فیلمی را کلید نزدم و این خبر را تکذیب میکنم.
انتهای پیام/