اردبیل؛
شناسایی 470 گونه گیاه داروئی در استان اردبیل

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حسین کربلایی در جلسه بررسی توسعه کشت گیاهان دارویی در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل به دلیل داشتن اقلیم‌های متفاوت از تنوع گیاهان داروئی قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی افزود:‌ بیش از 470 گونه از گیاهان دارویی در استان شناسائی شده است که مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی تمامی این گیاهان داروئی را جمع‌آوری کرده و تحقیقات گسترده را بر روی هر تک تک این گیاهان داروئی انجام می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: پراکنش گیاهان داروئی مورد مطالعه قرار گرفته است و با توجه به کمبود آب کاشت و بهره‌برداری تجاری از این گیاهان داروئی بسیار حائز اهمیت بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند.

کربلایی گفت: نیاز آبی گیاهان داروئی و مقاومت آنها به تنش‌های محیطی از قبیل خشکی و سرما و بی‌آبی بسیار بالا و قابل توجه است که مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اکثر این گیاهان داروئی را در مزارع خود کاشته و کلکسیونی از آنها را در قالب طرح‌های تحقیقاتی پیاده کرده و نتایج به دست آمده را مرتب و منظم به دانش پژوهان و دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌کند.

وی بیان کرد: گیاهان داروئی اردبیل به دلیل آب و هوای خوب و اقلیم مناسب مشتریان و متقاضیان زیادی نسبت به دیگر استان‌ها دارد و در حال حاضر نزدیک به 30 بهره‌بردار گیاهان داروئی در استان فعال هستند.

انتهای پیام/ع