قم؛
اواین مدال برون مرزی رقابت های پومسه قهرمانی تکواندو

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ تکواندو قم در مسابقات قهرمانی آسیا دارای نماینده است و این نشان می‌دهد که قم در تکواندو ظرفیت و توانمندی بالایی دارد و چنانچه خوب حمایت شود، به رتبه‌ها و جایگاه‌های بالاتر نیز دست خواهد یافت.

افرادی همچون سیدمحمد رفیعی، محمدرضا حیدری، علی چهرقانی و روح‌الله رضاپور در هر دو بخش بازیکن و مربی نمایندگان تکواندو قم در میادین برون‌مرزی اعم از بین‌المللی و آسیایی تکواندو بوده‌اند و اکنون یک پومسه‌‌رو در مسابقات آسیایی داریم.

نایب‌ رئیس هیأت تکواندو استان قم بیان کرد:  رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در سال 2015 دو نماینده از استان قم داشت، علی چهرقانی به عنوان تکواندوکار وزن دوم عضو ثابت تیم ملی نوجوانان بود و روح‌الله رضاپور نیز به عنوان مربی هدایت تیم ملی نوجوانان را در این پیکارها بر عهده داشت.

وی افزود: تیم‌ ملی پومسه، تیم ملی پاراتکواندو و سه تکواندوکار کشورمان در بخش کیوروگی یا مبارزه روز سی‌ام فروردین‌ماه در روز آغازین رقابت‌های تکواندو قهرمانی مردان و زنان آسیا در کشور فیلیپین مقابل حریفان خود به میدان خواهند رفت.

خیرخواه  عنوان کرد: این در حالی است که امسال بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، چهارمین دوره پیکارهای پومسه قهرمانی قاره کهن و دومین دوره رقابت‌های پاراتکواندوی آسیا به میزبانی شهر مانیلا فیلیپین برگزار می‌شود.

نایب رئیس هیات تکواندو یادآور شد: رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا در هر دو بخش زنان و مردان به انجام می‌رسد و به غیر از علی نادعلی پومسه‌رو شایسته استان قم، مهدی جمالی، حسین بهشتی، محمدجواد خیری، علی سلمانی، اکبر فروزان، مهدی صمدیان‌تبار و سیدحسین موسی‌نیا عضو تیم ملی هستند.

این مسئول اضافه کرد: نادعلی طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در روز نخست این دوره از پیکارها دوشنبه سی‌ام فروردین‌ماه رقابت خود را آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: دیگر اعضای تیم ملی پومسه نیز حسین‌علی نظری، هدایت آریان‌فر، کامیاب صادقی، امین خانه‌زرین و مصطفی سیدی هستند، در حالی که هدایت تیم ملی را احمد اخلاقی به عنوان سرمربی و محمدتقی حاتمی به عنوان مربی بر عهده دارند.

در پایان خاطرنشان کرد: در دوره قبل به میزبانی تاشکند ازبکستان، تیم ملی پومسه ایران با کسب سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان آسیا شده بود.

انتهای پیام/ج