تاسیس مدرسه سوارکاری در استان آذربایجان شرقی

محمد علی جاویدی رئیس هیات سوارکاری استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران با اظهار داشت:6 سال است در هیات استان فعال هستم و نزدیک 5 ماه است مسئولیت هیات را بر عهده گرفته ام. با توجه به محدوده جغرافیایی و اسب هایی که در استان وجود دارند، حدود 39 باشگاه سوارکاری و 12 مرکز پرورش اسب و اصلاح نژاد در تبریز،مراغه، جلفا و مرند فعالیت دارند.

وی درباره فعالیت های هیات آذربایجان شرقی اضافه کرد: از جمله فعالیت های اخیر برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر بود. این جشنواره در سطح کشور بی نظیراست و حدود 20 سالی است هم زمان با کوچ ایلات و عشایر برگزار می شود. یکی ازبهترین بخش های جشنواره اسب سواری عشایر با اسب های بومی است و جالب ترین قسمت چابک سواری بانوان ایلات با لباس های محلی است.

جاویدی خاطر نشان کرد:با تفاهم نامه ای که با مرکز فنی و حرفه ای انجام داده ایم، مجوزهای لازم برای تاسیس مدرسه سوارکاری در استان کسب شده است و به زودی مکان آن جانمایی می شود. پذیرش دانشجو در این مدرسه به صورت ترمی خواهد بود. از جمله سرفصل های آموزشی مدرسه سوارکاری آموزش مقدماتی و پیشرفته سوار، پرورش اسب، اصلاح نژاد و ... خواهد بود.


انتهای پیام/