یزد؛
استاندارد سازی ارائه خدمات رفاهی به كارگران
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي شهرستان مهريز، در نشستی با حضور اساتيد دانشگاه و نمايندگان دو شركت پيشرو از اجرايي شدن استاندارد سازی ارائه خدمات رفاهی كارگرانِ واحدهای اقتصادی در مهريز خبر داد.

ناصر زارع با ذكر مواد قانوني و تبصره های فصل هشتم قانون كار و چگونگی اجرايی نمودن آن، بر ارائه خدمات  بهداشتی و درمانی، بيمه، تامين مسكن از طريق تشكيل تعاونيهاي مسكن و ارائه خدمات ورزشي به كارگران تاكيد كرد و از شركت ها ي تعاوني و واحدهای توليدی و اقتصادی خواست تا نسبت به فعاليت هاي متمركز در اين جهت اقدام نمايند.

سپس نمايندگان شركت هاي سيمان تجارت و درخت پسته الماس سبز گزارشی را در خصوص خدمات رفاهی ارائه شده به كارگران گزارشی را ارائه نمودند.

در ادامه اين نشست، پورگنجی و جلاليان از اساتيد دانشگاه پيام نور مهريز، ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص چگونگي ارائه خدمات رفاهی، انجام مطالعات ميدانی در سطح شركت های تحت پوشش به منظور افزايش انگيزه و بهره وری كارگران را راهگشا دانستند.

 ارائه كارت خانه كارگر، كمک هزينه تحصيلات فرزندان، تهيه دفترچه تخفيف نقدی جهت تامين مايحتاج كارگران، برگزاری اردوهای تفريحی و زيارتی، راه اندازی صندوق های قرض الحسنه و تعاونی های اعتبار و ... از ديگر مصاديق استاندارد سازی ارائه خدمات رفاهي كارگرانِ واحدهای اقتصادی تلقی می شود.


انتهای پیام/ش