یزد؛
آغاز سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در یزد
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد در حاشیه مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها اظهار کرد: با برگزاری مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره از رقابت‌های قرآن کریم و شرکت پرشور فعالان قرآنی، از میان ۸۲۲ شرکت کننده ۲۹۸ نفر شامل ۱۳۰ برادر و ۱۶۸ خواهر به مرحله استانی راه یافتند.

حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی گفت: این دوره از مسابقات در ۹ رشته شامل حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، ترتیل و ... برگزار می شود و برگزیدگان مرحله استانی به مرحله کشوری رقابت‌ها که پاییز امسال در گیلان برگزار می شود، اعزام می شوند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۳ نفر از استان یزد راهی مسابقات کشوری شدند و امسال نیز به طور قطع شاهد درخشش چهره های جدید در این مسابقات خواهیم بود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه مسابقات قرآن اوقاف، معتبرترین مسابقات قرآن است و تا سطح بین‌المللی ادامه دارد، عنوان کرد: از استان یزد در طول چند سال گذشته نوابغ بسیاری به مسابقات بین ‌المللی اعزام شده و در چند دوره مقام نخست جهان را کسب کرده اند.

میرجلیلی از جمله این نوابع به مرحوم حاج حسن دانش، قربانی فاجعه منا اشاره کرد و افزود: امسال نیز مسابقات استان یزد ویژه بزرگداشت این نابغه قرآنی برگزار شده است.

انتها پیام/ی