اهواز؛
تعویض و نصب 2 دستگاه ولو بر روی خط لوله 42 سراسری گاز
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نجف بلالي مدير منطقه يک عمليات انتقال گاز گفت: اين کار با هدف کاهش ريسک هاي عملياتي موجود و به منظور انتقال پايدار و ايمن گاز و افزايش فشار قوي خط لوله 42  اينچ سراسري اول انجام شد.

وی اظهار داشت:  بر اساس گزارش نشت يابي و اعلام نشت شديد ولوهاي 42 و 36 اينچ، تعويض ولوهاي معيوب در دستور کار قرار گرفت و اين عمليات به همت شبانه روزي کارکنان عمليات خطوط لوله و با نظارت واحدهاي H.S.E ، بازرسي فني و همکاري ساير ادارات و واحدها در مدت زمان 8 روز با موفقيت به پايان رسيد.

بلالی تصریح کرد: همزمان با اجراي عمليات تعويض و نصب دو دستگاه ولو در تاسيسات شهيد آتش پنجه، عمليات اخذ انشعاب 12 اينچ درخواستي شرکت گاز استان کهگيلويه و بوير احمد نيز صورت پذيرفت که با برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين عمليات ها با حداقل اختلال در گازرساني مصارف شهري و روستايي و با رعايت کامل ملاحظات ايمني اجرايي گرديد.

 مدير منطقه يک عمليات انتقال گاز افزود: در اين عمليات 240 مترمکعب خاکبرداري، 752 اينچ قطر برشکاري، 510 اينچ قطر جوشکاري و 406 اين قطر راديو گرافي صورت گرفت و اميدواريم با برنامه ريزي مدون و منظم و انجام کارهاي مهم و تعميراتي، امسال گام مهمي در هرچه پايدارتر نمودن انتقال گاز که رسالت اصلي مناطق عملياتي است برداشته شود و بتوانيم در زمان پيک مصرف، در شرايط کاملا ايمن و بدون توقف روند تداوم انتقال گاز را داشته باشيم.

منطقه يک عمليات انتقال گاز با ١٠ تاسيسات تقويت فشار و دو هزار و ٢٥٠ کيلومتر خطوط اصلي، سه استان خوزستان، کهگيلويه و بويراحمد و بخشي از چهارمحال و بختياري را زير پوشش دارد.

انتهای پیام/گ