اهواز؛
از اول مهرماه؛ ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان دزفولی با کدملی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا پورآئین رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: در راستای طرح تحول نظام سلامت و بنا به دستور وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی از مهرماه سامانه ثبت اطلاعات بهداشتی به صورت الکترونیکی و از طریق اینترنت انجام می شود و شهروندانی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند برای دریافت خدمات بهداشتی ملزم به ارائه کد ملی می باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه ارائه خدمات بهداشتی نیازمند ثبت و ساماندهی است طبق دستور سازمانی ثبت خدمات بهداشتی از مهرماه به صورت الکترونیکی انجام می شود و هیچ گونه ثبت کاغذی انجام نمی شود.

رئیس مرکز بهداشت دزفول اظهار داشت: با ثبت الکترونیکی خدمات بهداشتی کلیه اطلاعات وروند درمانی مراجعه کننده ثبت می شود و در صورتی که فرد در شهر دیگری نیاز به خدمات بهداشتی داشته باشد درمانگر با مراجعه به سامانه از روند درمان پیشین بیمار اطلاع حاصل کرده و نسبت به ارائه خدمات بهتر اقدام می کند.

وی با اشاره به اینکه سابقه درمان هر شهروند در مراکز بهداشتی در سامانه ثبت می شود گفت:شهروندان از مهرماه باید هنگام مراجعه به مراکز بهداشتی کد ملی خود را ارائه کنند تا از خدمات بهداشتی بهره مند شوند.

تعداد 11 پایگاه بهداشتی و 10 مرکز بهداشت در شهرستان دزفول فعال است که هفت مرکز بهداشت در شهر دزفول و بقیه در مناطق حاشیه ای و روستایی واقع شده اند.

انتهای پیام/گ