مشهد؛
برنامه ریزی برای کشت کلزا در 500هکتار از اراضی تربت جام

جوادی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛افزود: تاکنون 500هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا رفته است .

وی از کشت کلزا به عنوان یک کشت خوب یاد کرد واز کشاورزان خواست تا کشت این محصول در مزارع خود رااز دست ندهند .

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام با بیان اینکه تناوب زراعی بادیگر کشت ها می تواند افزایش عملکرد محصول در سال بعد رابه همراه داشته باشد گفت : بر اساس تحقیقات انجام شده اگر مزرعه ای درتناوب کشت گندم وکلزا باشد میزان عملکرد گندم تولیدی در ان مزرعه د رسال بعد از کشت کلزا افزایش معنا داری پیدا خواهد کرد

وی گفت :همچنین در راستای افزایش ضریب خود اتکایی د رروغن کشور ، پرداختن به کشت کلزا به کشاورزان توصیه می شود .

مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام افزود : کشت کلزا در زمینه کنترل علف های هرز و بیماری ها نیز موثر است و همچنین گیاه کلزا از بارش های فصلی برای رشد استفاده کرده ودر کشت این محصول مصرف اب تا حدی ریادی کاهش می یابد .

جوادی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به دنبال جایگزینی محصولاتی است که هم در افزایش حاصلخیزی اراضی و هم در راستای کاهش مصرف اب موثر باشند افزود: کشت کلزا همه این امتیازات مثثبت رادارد .

وی توزیع بذر رایانه ای وحرید تضمینی را از مشو ق های در نظر گرفته شده برای توسعه کشت کلزا در تربت جام بر شمرد و افزود : سطح برداشت مزارع کلزا در تربت جام در سال زراعی گذشته حدود 110هکتار بود و میزان برداشت از این مزارع 160تن بوده است.

انتهای پیام//س.ج