بجنورد؛
ثبت نام بیش از 6هزارنفر در سامانه سماح

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: بیش از 6 هزار نفر در سامانه سماح برای عزیمت به کربلا از خراسان شمالی ثبت نام کرده اند که مدارک 4 هزار و 908 نفر برای صدور ویزا ارسال شده است.

محمد تقی ایرانی با بیان اینکه از این تعداد زائران 3هزار و671 نفر مرد وهزار و 237 نفر زن هستند، گفت: از مجموع این ثبت نام شدگان تا کنون تعداد 3هزار و 418 روادید تحویل شده است.

وی افزود: موکب اباعبدالله الحسین (ع)نیز به نام خراسان شمالی در چذابه پذیرای 3 هزار نفر از زائران اربعین حسینی خواهد بود و امکانات لازم برای پذیرایی با هماهنگی ستاد اربعین استان فراهم شده است.

وی در پایان نکاتی را به زائران محترم اربعین یادآور شد و گفت: ثبت نام از طرح سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است و غیر از آن خروج غیر قانونی افراد محسوب شده و جلوگیری خواهد شد، ضمن اینکه خروج از مرز با گذرنامه ای که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد امکان پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود : ستاد هماهنگی اربعین خراسان شمالی در 5 جلسه ای که تشکیل داده است، زمینه های لازم برای حضور زائران اباعبدالله را فراهم کرده است و موکب این استان در مرز چذابه، هم مرز خروج زائران خراسان شمالی است و هم اینکه پذیرایی زائرانی که از این مرز وارد کشورعراق می شوند، را عهده دار خواهد بود.

انتهای پیام/ط