مشهد؛
دستگیری دو نفر شکارچی غیر مجازدر خواف

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف افزود : پیرو گزارشات موثق مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز توسط عده ای سودجو در مرز بین شهرستان های خواف و رشتخوار مامورین یگان حفاظت محیط زیست خواف بعداز هماهنگی های لازم به منطقه گزارش شده عزیمت و پس از مدتی جستجو و پایش منطقه به یکدستگاه وانت پیکان و دو فرد مشکوک برخوردند.

عباس طاهریان گفت : با مشاهده ماموران دومتهم به سرعت از محل متواری شدند.

وی گفت :پس از توقف متواریان، در بررسی خودرو آنها یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول و تعدادی فشنگ و نیز یک قبضه تیغه چاقوی خون آلود نیز رؤیت شد که این امر ظن مامورین را بر تخلف آنها بیشتر کرد و پس از بررسی کامل خودرو لاشه یک قطعه هوبره که پر آن نیز جدا شده بود کشف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خواف افزود : با کشف هوبره به محل توقف اولیه متخلفان حرکت کرده و آثار پوست و پر جدا شده ی هوبره نیز کشف شد و متهمان نیز با تشکیل پرونده ای به مراجع قضایی معرفی شدند .

طاهریان تشکر از همیاران و دوستداران محیط زیست که همواره در راستای حفظ تنوع زیستی با ادارات حفاظت محیط زیست همکاری دارند گفت: در حال حاضر در فصل مهاجرت پرندگان هستیم و یکی از گونه های منحصر بفردی که در این ایام در استان خراسان رضوی حضور دارد گونه حمایت شده هوبره است.

وی افزود: متاسفانه علاقه شیوخ حاشیه خلیج فارس به این پرنده ظرف چند سال گذشته بدلیل تله گذاری و شکار غیرمجاز جمعیت آن کاهش یافته و قانونگذار برای متخلفین براساس ماده ی 13 قانون شکار و صید جمهوری اسلامی ایران تا سه سال زندان در نظر گرفته است و براساس مصوبه ی 380 شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان ضرر و زیان وارده برای شکار یک قطعه هوبره 200 میلیون ریال تعیین شده است.

انتهای پیام//ف.ج