همدان؛
تکمیل سدهای همدان نیازمند ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
تکمیل سدهای همدان نیازمند ۸۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرتضی عزالدین گفت: عملیات اجرایی سدهای نعمت آباد، سرابی، کلان، شنجور، گرین و آلان در حال اجرا بوده و تا پایان سالجاری نیز عملیات ساخت سد خرم رود آغاز می شود.

وی درباره اجرای سه طرح آبرسانی مهم در همدان گفت: طرح آبرسانی از زنجان به همدان، سد کلان به ملایر و سد سرابی به تویسرکان و سرکان نقش بسزایی در جبران کمبود منابع آبی دارد.

مدیر عامل آب منطقه ای همدان افزود: تکمیل طرح های آبرسانی و سدهای در حال احداث هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد رالد اعتبار نیاز دارد که امیدواریم با تزریق اعتبار بتوان چهار سد کلان، سرابی، شنجور و نعمت آباد را تا سال آینده بهره برداری کرد.

عزالدین اظهار داشت: در راستای شتاب بخشیدن به طرح های عمرانی، تصفیه خانه های ملایر و تویسرکان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش BOT در حال احداث است.

وی درباره راهکارهای دولت برای تأمین نقدینگی مورد نیاز تکمیل طرح های عمرانی گفت: بخشی از اعتبارات از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین می شود که این امر مورد استقبال پیمانکاران قرار گرفته است.

مدیرعامل آب منطقه ای همدان گفت: تغذیه مصنوعی نقش ویژه ای در تجدید منابع آبی زیرزمینی دارد و امسال بیش از هفت میلیون متر مکعب آب از این طریق ذخیره شده است.

انتهای پیام/ ص