صلوات "خاصه امام رضا (ع)" + صوت
مسلمانان به هنگام سختی و مشکلات زندگی در خیال خود می‌پندارند که خدا آنها را فراموش کرده است و هر چه خدا را صدا می کنند پاسخی نمی شنوند. بنابراین با توسل به ائمه حاجت خود را می‌خواهند. شاید این راه ارتباط، میان بندگان و خداوند را هموارتر می سازد و خداوند رحمت خود را به سوی بندگانش افزون می‌کند. یکی از امامانی که شیعیان شوق زیارت و ارادت خاصی به او دارند امام رضا(ع) است. بسیاری از دوستداران این امام بزرگوار از گوشه کنار ایران و حتی دیگر کشور های خارجی به زیارت امام رئوف(ع) می آیند و برحسب ادب و آداب زیارت پس از به جا آوردن اعمال زیارت، دست بر سینه، روی به حرم رضوی از راه دور و نزدیک صلوات خاصه علی ابن موسی الرضا(ع) را زمزمه می کنند.
 
صلوات خاصه این امام بزرگوار؛ زيارتى است كه ابن قولويه ، به روایت از ائمه معصوم (ع) روايت كرده كه فرمودند: چون به نزد قبر امام رضا (ع) بروى بگو:
 
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏
وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ
صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏
 
((بارالها درود و رحمت فرست بر على بن موسى الرضا پسنديده پيشواى پارسا و منزه
و حجت تو بر هر كه روى زمين است و هر كه زير خاك بسيار راستگو و شهيد
درود و رحمتى فراوان و كامل و با بركت و متصل و پيوست و پياپى و دنبال هم همچون بهترين رحمتى كه بر يكى از اوليائت فرستادى.))
 
{$sepehr_media_5490138_300_50}
 
 
انتهای پیام/