رستگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛
تیر خلاص محیط زیست بر صنایع آلاینده 12 محور استان تهران

تیر خلاص محیط زیست بر صنایع آلاینده 12 محور استان تهرانمحمد رستگاری معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره طرح ویژه پایش صنایع در پایتخت اظهار داشت: با توجه به ورود فصل سرما و وقوع پدیده وارونگی دما که منجر به سکون هوا و تشدید شرایط آلودگی هوا شده، طرح ویژه پایش منابع ساکن را در استان تهران آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده 20 درصد از آلودگی‌ هوای شهر تهران به منابع ساکن همانند کارخانه‌ها و صنایع تولیدی مرتبط است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: بنابراین برنامه ویژه گشت و پایش این منابع از یک هفته گذشته آغاز و تا آخر فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

رستگاری گفت: گشت‌های مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست در 12 محور استان تهران از جمله معادن گنجانده شده در شهرقدس، پاکدشت، اتوبان قم تا فرودگاه امام خمینی، اتوبان ساوه و غیره مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: طبق پایش‌های انجام شده در مناطقی که به دلیل فعالیت معادن و ضایعات سوزی بر آلودگی هوای تهران اثر می‌گذارند، تاکنون بیش از 400 واحد پایش شده است.

رستگاری تصریح کرد: 60 واحد اخطاریه گرفته و 10 واحد دیگر نیز با دستور توقف تولید مواجه و تعطیل شده‌اند.

وی درباره لزوم پایش منابع ساکن آلودگی هوا بیان داشت: حتی اگر منجر به کاهش چند درصدی آلودگی هوا شویم، بر تعداد روزهای سالم افزوده خواهد شد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: علاوه بر بحث آلودگی هوا، موضوع کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای یعنی کاهش مونوکسیدکربن به یک مسئله زیست محیطی جهانی تبدیل شده که با بهینه‌سازی مصرف سوخت و کنترل آلاینده‌ها در منابع ساکن، می‌توانیم به نقش و تعهد خود در این زمینه عمل کنیم.
 
انتهای پیام/