شکل اصیل و مقامی نوازندگی تنبور در تهران به درستی معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار
حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید سلمان حسینی سرپرست گروه چریکه در نشست رسانهای جشنواره موسیقی فجر گفت: واژه چریکه در زبان کردی به معنای «فریاد ناخودآگاه» است که کم کم در فرهنگ کردی هم از بین میرود. گروه ما گروه تنبور است و بر اساس مقامهای باستانی تنبور مینوازیم. من به همراه برادرهایم چهار نفره تنبور میزنیم. حامد شمس، میلاد موسوی، پیام شریف نژاد، سید جواد حسینی و آسو نادری از اعضای گروه هستند.
وی افزود: برای اولین بار است که گروه در جشنواره فجر شرکت میکند. بعضی موسیقیها و فرهنگها احتیاج به حمایت دارند. موسیقی نواحی ریشه است و ریشهها روی همه انواع موسیقی تاثیرگذار هستند. ما و خیلی از گروهها شناخته شده نیستیم ولی اصالت را رعایت میکنیم. نباید کاری کنند که خودمان را سانسور کنیم و فرهنگمان را تغییر دهیم.
حسینی تصریح کرد: مخاطب ما کم است؛ چون درک این نوع از موسیقی سخت است و مخاطب باید زبان، خاصیتها و قابلیتهایش را بشناسد. این نوع از موسیقی جنبه دیگری از موسیقی را بیان میکند. موسیقی تنبور به شکلهای مختلف با اشعار مولوی و حافظ معرفی شده است و کمتر به شکل اصیل و مقامی در تهران معرفی شده که یکی از اهداف این گروه این است که شکل تنبوری که کمتر شنیده شده را ارائه کند.
انتهای پیام/