زاهدان؛
نشست خبری معاون وزیر علوم با اصحاب رسانه در زاهدان
نشست خبری معاون وزیر علوم با اصحاب رسانه در زاهدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، وحید احمدی در نشست خبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سال دوبار برگزار می‌شود.

وی افزود: از نظر تولید علم برتر یعنی تولید مقالات علمی رتبه ایران بالای یک درصد است.

وی ادامه داد: با وزارتخانه‌های مختلف نفت، دفاع و نیرو قراردادهای مختلف داریم و هزار و 200 پروژه برای وزارت دفاع با هزینه 300 میلیارد تومان در دست انجام داریم.

وی با بیان اینکه 13 دانشگاه کشور در رده دانشگاه‌های برتر دنیا هستند، گفت: انعقاد نزدیک به 300 میلیارد تومان با دانشگاه‌ها برای خرید فناوری و دانش فنی نشان از اعتماد سرمایه‌گذاران و قابلیت‌های بالای مجموعه فناوری کشور است.

احمدی افزود: رویکرد ما به سمت ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین و اثر گذار است و بین‌المللی شدن و جهانی شده رمز توفیق و موفقیت کشورها در حوزه فناوری است.

وی گفت: پژوهش را ماموریت گرا کرده‌ایم و هم اکنون بیش از 178 مرکز رشد و 39 پارک علم و فناوری داریم و از نظر اعتبار  نیز شبکه بین المللی پارک‌های علم و فناوری زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است.

احمدی با بیان اینکه مرجعیت علمی و ماموریت‌گرا کردن پژوهش و فناوری گام‌های اساسی برداشته شده اند گفت: تا کنون المپیاد طرح‌های کسب و کار دانشجویی برگزار که با قوت و جامعیت گسترده در حال انجام است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آذر ماه امسال بیش از 5 هزار طرح، فناوری و دستاورد و محصول که قابلیت تجاری سازی دارد عرضه شده است.

انتهای پیام/گ