شیراز؛
ظرفیت های گردشگری فارس، برگ برنده توسعه اقتصادی این استان است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، کیشور رائو مشاور ارشد رئیس ثبت میراث جهانی یونسکو گفت: وجود آثار تاریخی شناخته شده، تاسیسات گردشگری متنوع و مناسب، زیبایی و پاکیزگی شهر و میهمان نوازی مردم، موجب حضور پر شمار گردشگران در شیراز شده است.
 
کیشور رائو همچنین در بازدید از مجموعه های جهانی تخت جمشید، پاسارگاد و مجموعه باستانی نقش رستم، با اشاره به اینکه سفر به ایران آرزوی همیشگی او بوده است، افزود: وجودچنین آثارشاخص و شناخته شده جهانی در جذب گردشگران خارجی بسیار مهم و تاثیر گذار است.
 
وی در ادامه سفر 2 روزه خود به استان فارس، در بازدید از مجموعه زندیه و باغ جهانی ارم شیراز گفت: مایه خرسندی است که از 9 باغ که در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده 2 باغ آن یعنی ارم و پاسارگاد در استان فارس قرار دارد و در حقیقت باید اذعان کرد که معماری باستانی و ایرانی در طراحی این باغ ها منحصر به فرد است.

مشاور ارشد رئیس ثبت میراث جهانی یونسکو همچنین با حضور در مجموعه های تاریخی- فرهنگی حافظیه و سعدی به مقام شامخ این 2 شاعر نامی و از بزرگان ادب ایران و جهان ادای احترام کرد.
انتهای پیام/ر