زنجان؛
جاده ابریشم مسیری برای جهانی شدن
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ رحمتی اظهار کرد: به واسطه استقرار كشورهای سازمان همكاری های اقتصادی اكو در مسير بستر تاريخی جاده ابريشم می توان اذعان داشت در صورت همگرايی و همكاری دولت ها، با ظرفيت بالقوه ی عظيمی كه به وجود می آيد، راه ابريشم، می تواند راهی به سوی جهانی شدن باشد.

وی ادامه داد: ما در پی تعامل گسترده با كشورهای ذينفع براي احيای جايگاه اقتصادی و فرهنگی جاده ابريشم هستيم . در اين ميان غذا می تواند بهانه ی زيبايی برای اين امر مهم باشد.

يحيی رحمتی، با اشاره به تنوع فرهنگی و وجود اقوام مختلف در ايران عنوان كرد: كشور ايران به واسطه تنوع فرهنگی و وجود اقوام مختلف در آن، نمونه قابل توجهی از تنوع فرهنگی مانند كشورهای جاده ابريشم،اعضای سازمان اكو می باشد كه شهر زنجان بستری برای تجربه اين تنوع و يكدلی است.

مديركل ميراث فرهنگی صنايع دستی و گردشگری زنجان، با بيان اين مطلب كه غذا راوی فرهنگ و نشانگر عمق تمدن هاست ، گفت: غذا بهانه ايست برای دور هم آمدن و باهم بودن، براي ابراز محبت. غذا وجه تمايز و وجه اشتراك در ميان ملت هاست. غذا راوی فرهنگ و نشانگر عمق تمدن هاست و با داشتن آنچه كه از خصوصيات آن در گفته آمد جاذبه ايست گران سنگ به اندازه و وزن ساير جاذبه های گردشگری .

انتهای پیام/م