10+1 آرزوی بر باد رفته توتی
بررسی رکوردهایی که توتی را ناکام کرد
به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فرانچسکو توتی اسطوره وفادار :آ اس رم" با وجود این که در جهان فوتبال به عنوان یک اسطوره مطرح است و 28 سال جالوروسی ها را به عنوان نماد وفاداری همراهی کرد و حتی با وجود بیش از 40 سال سن در رقابت های کالچو حاضر بود اما نتوانست به رکوردهایی بسیار و قهرمانی های مختلف در عرصه داخلی و بین المللی دست یابد.

به همین منظور قصد داریم ناکامی های این اسطوره فوتبال جهان را که کم هم نیستند مورد بررسی قرار دهیم.
 
1- فرانچسکو توتی با وجود 618 بازی در رقابت های کالچو و 81 بازی بیشتر از سیلویو پیولا اسطوره لاتزیو و برترین گلزن تاریخ کالچو نتوانست به رکورد 274 گل وی برسد و با 24 گل کمتر در رده دوم برترین گلزن تاریخ رقابت های کالچو نایل شد،  وی نزدیک به 80 پنالتی در رقابت های کالچو به ثمر رساند و نتوانست به این عنوان مهم تاریخی برسد.
 
2- فرانچسکو توتی در طی 28 سال حضور در تیم "آ اس رم" هیچ عنوان قهرمانی، نایب قهرمانی و حتی حضور در جمع 4 تیم برتر رقابت های مهم باشگاهی اروپا مانند لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا، جام یوفا و جام درجام اروپا کسب نکرد و این در حالیست که دیگر تیم پایتخت یعنی لاتزیو به عنوان های نایب قهرمانی جام یوفا، قهرمانی جام درجام اروپا وسوپر جام اروپا را دست یافته است.
 
3- فرانچسکو توتی با تیم ملی ایتالیا در رقابت های جام ملت های اروپا نیز ناکام ماند و حتی در سال 2000 و در آستانه قهرمانی تا دقیقه 90، ناکامی برابر فرانسه را چشید.
 
4-فرانچسکو توتی از سال 1992 تا سال 2017 میلادی یعنی طی 25 سال متوالی و 24 فصل در کسب اسکودتو ناکام بود و تنها در سال 2001 توانست مزه قهرمانی را با زرشکی پوشان رمی بچشد.

5-فرانچسکو توتی به دلیل اصرارش برای حضور در "آ اس رم"، هیچ گاه نتوانست در سطح بین المللی و اروپایی خود را به عنوان یک بازیکن برتر مطرح کند و در جمع 3 نامزد نهایی توپ طلا قرار بگیرد، هرچند که در بسیاری از فصل ها از حضور در جمع 50 بازیکن برتر از دیدگاه فرانس فوتبال هم ناکام ماند.
 
6- فرانچسکو توتی در جام جهانی 2002 تلخ ترین لحظات تاریخ فوتبال ایتالیا را برابر کره جنوبی چشید و حذف آتزوری ها را آن هم در مرحله یک شانزدهم نهایی با تمامی وجود حس کرد.
 
7-فرانچسکو توتی هیچ گاه در جمع گلزن های برتر جام جهانی قرار نگرفت.
 
8-فرانچسکو توتی  هیچ گاه در جمع گلزن های برتر رقابت های مهم باشگاهی اروپا قرار نگرفت.
 
9-اسطوره زرشکی پوشان رمی هیچ گاه در جمع گلزن های برتر رقابت های جام ملت های اروپا قرار نگرفت.
 
10-توتی با وجود بیش از 40 سال سن حتی در رقابت های جام حذفی ایتالیا موسوم به کوپا ایتالیا نیز گلزن برتر نبود.
 
11-فرانچسکو توتی با وجود حضور در آخرین دربی دلاکاپیتاله، شکست تلخ 3 بر یک را با تمامی وجود احساس کرد.
 
گزارش از علی جواهرچی
 

 انتهای پیام/