نمی‌خواهیم 2030 را محور نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم/ ایران از یونسکو "حق تحفظ" گرفت
آموزش و پرورش نمی‌خواهد 2030 را محور نظام تعلیم و تربیت قرار دهدبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین دانش‌ آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در تشریح تفاهم‌نامه بین‌المللی ۲۰۳۰ گفت: از آنجا که ۲۰۳۰ یک بیانیه است و نه سند، ایران نسبت به اجرای آن هیچ تعهدی نداشته و نمی‎تواند برای ما تعهدآور باشد این درحالی است که اجرای سند تحول بنیادین آموزش اصل اساسی آموزش و پرورش محسوب می‌شود و آموزش و پرورش خود را صرفا متعهد به اجرای این سند می‌داند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه ایران باید در جوامع بین‌المللی حضور داشته باشد اما این حضور به معنای زیر پا گذاشتن ارزش‌ها نیست، اظهار داشت: آموزش و پرورش به هیچ عنوان قصد اینکه این بیانیه و اسنادی از این دست را محور کار نظام تعلیم و تربیت قرار دهد را ندارد.

وی درخصوص بندهایی که از تفاهم نامه۲۰۳۰ که گفته شده با موازین اسلامی مغایرت دارد، توضیح داد: متاسفانه در رسانه‌ها مواردی مطرح شده که در اصل بیانیه ۲۰۳۰ هم نیست اما برای اینکه هیچ شائبه‌ای وجود نداشته باشد ایران از یونسکو حق تحفظ گرفته است بدین معنا که اگر هر کدام از توصیه‌های آمده در این بیانیه با باورهای دینی ما مغایرت داشته باشد ملزم به اجرای آن نیستیم.

وی ادامه داد: از آنجا که محتوای اصلی سند تحول مبتنی بر مباحث تربیتی است مباحث تربیتی باید بر موضوعات آموزشی غلبه کنند لذا لازم است معلمان با این سند آشنا شده و توانمندی لازم را بدست آورند تا در ادامه مطابق سند شایستگی‌ها را در دانش‌آموزان رشد دهند.

انتهای پیام/