ساری،
جانمایی ۸۴ درصد از زمین های منابع طبیعی مازندران

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: از مجموع یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۱۵ هکتار اراضی منابع طبیعی استان یک میلیون و ۴۱۲ هزار هکتار آن در سیستم جامع کاداستر جانمایی و ۲۰۷ هزار و ۵۶۱ هکتار آن تثبیت شد.  

وی افزود:تاکنون ۷۹ درصد از مجموع مساحت بستر رودخانه‌ها به میزان ۹ هزار و ۴۳۶ هکتار و ۶۴ درصد از مجموع مساحت حریم رودخانه‌ها به میزان ۷ هزار و ۶۵۷ هکتار در این سیستم  جانمایی شد.

بهادر گفت: یکی از اقدامات مهم انجام شده در حوزه کاداستر استقرار ایستگاه‌های تحدید حدود مالکیت‌ها است که کمک شایانی به تحدید حدود دقیق مالکیت‌ها و اراضی خواهد کرد که قدم مهمی در شفافیت حقوق مردم و اثبات مالکیت‌ها است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: پردازش در لایه‌های حریم ۴۷ متری راه آهن و تأسیسات زیردریایی، فرودگاه‌ها، محدوده شهر‌ها، محدوده شهرستان‌ها و محدوده استان به صورت ۱۰۰ درصد انجام شد و پردازش سایر بخش‌ها با سرعت و دقت ادامه دارد.

بهادر گفت: اراضی منابع طبیعی شهرستان کلاردشت که همیشه با بیشترین هجوم زمین خواران مواجه بود، به طور کامل جانمایی، تثبیت و سند آن صادر شد.

انتهای پیام/ م