اردبیل؛
خودداری کارفرمایان از به کارگیری مشمولان غایب در اردبیل

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ موسی عالیزاده افزود: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را به کارگیری کنند توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضایی معرفی می شوند.

وی گفت: مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز خواهد بود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل همچنین بیان کرد: ثبت نام مشمولان در مراکز آموزش خصوصی و آزاد برای ارایه آموزش نیز به منزله به کارگیری محسوب شده و مشمول این مجازات ها هستند.

سرهنگ عالیزاده با توصیه به مشمولان نظام وظیفه برای اعزام به موقع به خدمت افزود: انجام اموری چون شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هرگونه وام از طریق بانک ها، نامزد شدن در انتخابات مجلس و شوراها، صدور پروانه کسب و اشتغال، دریافت مستمری از سازمان های دولتی و استخدام های دولتی مستلزم ارایه مدارکی از وضعیت خدمت سربازی است.

وی با اشاره به اجرای طرح جریمه مشمولان غایب و خرید خدمت گفت: این طرح از 16 اردیبهشت ماه سالجاری لغایت 16 خردادماه مقرر شده بود که مرحله اول آن پایان یافته است.

وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز از تاریخ 16 خرداد ماه تا شهریور سالجاری تمدید شده که متقاضیان بالای 8 سال غیبت با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در طرح ذکر شده ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام/ح

اجرای طرح جریمه مشمولان غایب و خرید خدمت