یاسوج؛
خادمی: نباید در ارائه خدمات به مردم تبعیض باشد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سید موسی خادمی در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت:مسئولان اجرایی این استان کاهش نابرابری‌ها در خدمات رسانی به مردم را همواره مدنظر داشته باشند و هر چند که فعالیت‌هایی در این زمینه در استان انجام شده اما ناکافی است.

وی با اشاره به اینکه وجود فاصله بین استان‌ها به دلیل نابرابری امکانات آزاردهنده است، بیان کرد: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به استان‌های کمتر توسعه یافته از جمله کهگیلویه و بویراحمد برای رفع فاصله با مناطق توسعه یافته داشته است.

خادمی عنوان کرد که انتظار می‌رود که دولت منابع مالی بیشتری به کهگیلویه و بویراحمد برای توازن منطقه‌ای اختصاص دهد.

وی ابراز داشت: بسیاری از استان‌های کشور از نبود توازن منطقه‌ای رنج می‌برند و باید تلاش‌های بیشتری توسط دولت برای رفع آن برداشته شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که یکی از مسائل مهم مطرح شده در منشور حقوق شهروندی رعایت حقوق مردم در دستگاه‌های اجرایی است.

حسن نوروزی اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این راستا نقش مهمی بر عهده داشته و از هیچ تلاش و اقدامی دریغ نمی‌کند.
وی افزود که 11 حق در نظام اداری در قالب منشور حقوق شهروندی برای مردم تعیین و مطرح شده است.

نوروزی بیان کرد: چنانچه این 11 حق به نحو مطلوب در کهگیلویه و بویراحمد رعایت شوند گامی مهم برای ارتقای بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان برداشته می‌شود.

وی عنوان کرد که مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد منشور حقوق شهروندی را بیش از پیش مطالعه کرده و برای اجرای آن اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که دولت یازدهم به‌طور جدی به مسأله حقوق شهروندی پرداخت و منشور حقوق شهروندی نیز 29 آذر سال گذشته توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: 32 نفر در قالب 16 تیم 2 نفره کار بازرسی از دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نحوه رعایت حقوق شهروندی را بر عهده دارند.

وی افزود که سال گذشته سه هزار نفر ساعت بازرسی توسط این 32 نفر از 236 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در سطح استانی و شهرستانی انجام شد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد استان در زمینه حقوق شهروندی مورد استفاده قرار گرفته و چنین روندی نیز با جدیت ادامه می‌یابد.

حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد که حقوق شهروندی یک موضوع عمومی بوده و ارتباط به دستگاه اجرایی خاصی ندارد بلکه باید همگان در مورد آن حساسیت داشته و تلاش کنند.

وی ابراز داشت: ترویج هر چه بیشتر حقوق شهروندی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آموزش عمومی و همگانی بوده و نقش رسانه‌ها و آموزش و پرورش نیز در این راستا ارزنده خواهد بود.

 

انتهای پیام/ش