یزد؛
آغازساخت کتابخانه دهستان چاهک خاتم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی اسلامی سرپرست کتابخانه شهرستان خاتم آغازساخت کتابخانه دهستان چاهک خاتمگفت:این کتابخانه درزمینی به مساحت 600مترمربع بازیربنای 260 مترمربع بااعتبار5 میلیاردریال ازمحل اعتبارات استانی ساخته خواهدشد.

اسلامی افزود: مجری این پروژه اداره کل نوسازی مدارس استان است و امید است تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نیز گفت: کتابخانه چاهک در حال حاضر بیش از یک هزارعضو فعال و بیش از پنج هزار نسخه کتاب دارد.

علی اسلامی افزود: 20 درصد از مردم دهستان چاهک عضو این کتابخانه هستندو این کتابخانه از فعالان کتابخوانی در استان و حتی کشوری اسست که کتابدار آن در سال 95 رتبه کشوری به عنوان کتابدار برتر را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان خاتم از نظر عضویت اعضا در کتابخانه های عمومی در استان با 15 درصد عضویت در رتبه دوم استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: 15 درصد از جمعیت شهرستان عضو کتابخانه های عمومی هستند و از نظر عضویت مردان در رتبه دوم استان قرار دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه در تمام کتابخانه های عمومی شهرستان بخش کودک راه اندازی شده است تاکید کرد: در حال حاضر کتابخانه روستایی فاطمه الزهرا کرخنگان نیز از محل اعتبارات استانی در حال بازسازی است.

در شهرستان خاتم هفت کتابخانه عمومی، سه روستایی و چهار شهری با بیش از پنج هزار نسخه کتاب و بیش از پنج هزار و 800 نفر عضو وجود دارد.

 این مراسم باحضورنماینده مردم شهرستان خاتم درمجلس شورای اسلام ,فرماندار,فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ومسئولان واقشارمختلف مختلف مردم دهستان چاهک برگزارشد.

انتهای پیام/ ی

20 درصد از مردم دهستان چاهک عضوکتابخانه هستند