خلاصه اخبار چهارشنبه هجدهم مردادماه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛

**تعهد 90 میلیارد ریالی آذربایجان غربی برای بازسازی عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی گفت: این استان بر اساس برنامه سال جاری تعهد کرده است تا برای بازسازی عتبات عالیات 90 میلیارد ریال هزینه کند.

** استاندار آذربایجان غربی:

درنخستین نمایشگاه تخصصی و صادراتی معدن، صنایع معدنی، سنگ های تزئینی، ماشین آلات و صنایع وابسته منطقه آزاد ماکو گشایش یافت و استاندار آذربایجان غربی در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: فعالان بخش معدن خود را به تجهیزات نوین و روز جهان مجهز کرده و فعالیت های معدنی را به صورت علمی و صنعتی پیگیری کنند تا کمترین آسیب به عرصه های ملی و طبیعی وارد شود.

** تجهیز 5600 هکتار از اراضی کشاورزی دشت مهاباد به آبیاری تحت فشار

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون پنج هزار و 600 هکتار از 25 هزار هکتار اراضی آبی دشت مهاباد به روش های نوین آبیاری تجهیز شده است.

** مدیرکل میراث فرهنگی: بازار تاریخی خوی مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به مرمت بازار تاریخی خوی، گفت: مراحل مرمت این طرح به علت تعطیلی موقت کسب و کار باید سریع انجام شود تا داد و ستد در این بازار به حالت عادی برگردد.

** آموزگاران خویی رتبه اول جشنواره الگوهای تدریس کشور را کسب کردند

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش خوی گفت: آموزگاران عشایری این شهرستان موفق به کسب رتبه اول کشوری جشنواره الگوهای برتر تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات شدند.

** نخستین کتابخانه سیار روستایی آذربایجان غربی 50 ساله شد

مدیر  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نخستین کتابخانه سیار روستایی این استان در سال 1346 شمسی راه اندازی شده است، گفت: این کتابخانه سیار که در مسیر ارومیه به سلماس به کودکان و نوجوانان ارائه خدمت می کند، امسال 50 ساله شد.

** ساخت 160 باب مدرسه توسط خیران در آذربایجان غربی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: خیرین مدرسه ساز 160باب مدرسه با 645 کلاس درس را با زیربنایی حدود 52 هزار متر مربع به صورت خیریه یا مشارکتی احداث و به بهره برداری رسانده اند.

** پیشرفت 96 درصدی کلینیک ویژه تخصصی پیرانشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات شاخص دولت تدبیر و امید در عرصه سلامت در استان گفت: کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) پیرانشهر در حال حاضر 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/ب

خلاصه اخبار مهم چهارشنبه هجدهم مردادماه در آذربایجان غربی اعلام می شود