در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
توصیه های ضروری به سالمندان برای انجام اعمال حج

توصیه های ضروری به سالمندان برای انجام اعمال حج پیرحسین کولیوند معاون مرکز پزشکی حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی به زائران خانه‌ی خدا گفت: خدمت به زائران خانه‌ی خدا و حرم نبوی برای پرسنل هلال احمر افتخار است.

‏‎وی در ادامه در توصیه‌ای خطاب به مدیران و روحانیون کاروان‌ها اظهار داشت: با توجه به خستگی سفر به ویژه در افراد سالمند و زمان طولانی رسیدن به مکه مکرمه، به مدیران و روحانیون محترم کاروان‌ها توصیه می‌شود تا افراد سالمند و دارای بیماری‌های پرخطر را بلافاصله برای انجام اعمال حج بیرون از هتل نبرند.

کولیوند افزود: امیدواریم با  استراحت و نوشیدن آب کافی و با مراقبت‌های لازم به ویژه هنگام «طواف و سعی» شاهد تشدید بیماری قلبی و مزمن برای زائران نباشیم.

کادر درمانی حج با من مانند پدر خود رفتار کردند

‏‎ پدر یک شهید دفاع مقدس در ‏‎بیمارستان مدینه منوره که از تهران به حج اعزام شده است در جریان معاینات پزشکی اش گفت: از خدا می‌خواهم که پرستاران و پزشکان زحمت کش هلال احمر را در پناه خود حفظ کند و هر خواسته‌ای دارند برآورده شود چراکه رسیدگیو نحوه‌ی برخورد پرسنل و خدمات  واقعا عالی بود و پرستاران و کادر درمانی با من مثل پدر خود رفتار می‌کردند و من در مدت بستری اصلا احساس غریبی نکردم.

انتهای پیام/