معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
تویسرکان میزبان چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان

تویسرکان میزبان چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدانبهگزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ٩٣ اثر از ١٥٠ اثر ارسال شده به دبیرخانه، در مرحله مقدماتی داوری برای ورود به کارگاه‌های علمی جشنواره پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی سالم و سازنده برای شناسایی توانمندی و خلاقیت هنرمندان، ایجاد بستری مناسب برای رشد و شناخت استعدادها، ارتقاء انگیزه و حس خلاقیت در حوزه های هنری، ایجاد فضایی هنری برای ارتباط نزدیک هنرمندان جوان استان با اساتید پیشکسوت و تبادل اندیشه‌ها و فراهم ساختن زمینه مناسب برای رقابتی سازنده در راستای ارتقاء کیفی آثار هنری از جمله اهداف این جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخش‌های مختلف این جشنواره را معرفی کرد و افزود: این دوره از جشنواره در بخش‌های گرافیک( طراحی پوستر و آرم)، نقاشی، تصویرسازی و طراحی برگزار می شود.

فروتن افزود: در رشته های کاریکاتور، تهذیب و حجم (گل و سفال) آثار به حد نصاب نرسید.

وی با بیان اینکه انتخاب موضوع در همه بخش‌های جشنواره در مرحله نخست داوری آزاد بود، اظهار کرد: نگاه هنرمندان به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، نماز، دفاع مقدس، ترویج فرهنگ صلح و بشر دوستی، صرفه‌جویی، سبک زندگی و حقوق شهروندی در اولویت ستاد برگزار جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جشنواره تجسمی استان به مدت دو روز و به صورت کارگاه عملی در تویسرکان برگزار می شود، گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره ١٣ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ص.ف

برگزاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی