رونمایی از کتاب؛
رونمایی از کتاب حنجره‌های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ در آستانه محرم از کتاب حنجره‌های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده کارگردان و هنرمند لرستانی رونمایی شد.

کار تالیف و تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای ِ کتاب حنجره‌های عاشورایی اثر محمد سیف زاده کارگردان تلویزیون و هنرمند لرستانی سه سال طول کشید ودر این کتاب با استناد به اسناد دیداری، شنیداری، خطی و مکتوب با روش‌ها و سبک‌های مختلف، پیشینه تاریخی مرثیه سرایی و تعزیه گردانی در لرستان مورد بررسی قرار گرفته و همراه لوح‌های صوتی و تصویری به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

در جلسه رونمایی ازاینکتاب مدیرکل صدا و سیمای مرکز لرستان از برگزاری شانزدهمین اجلاس پیرغلامان کشور در لرستان در سال آینده خبر داد و با اعلام آمادگی برای تبلیغ این رویداد در رسانه استانی گفت: برای برگزاری مطلوب این اجلاس لازم است هم افزایی و وحدت و نظم بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود.

بازوند با تاکید بر لزوم شور و شعور در مراسم عزاداری ماه محرم، موفقیت عوامل هنرمند صداو سیمای مرکز لرستان را در جشنواره تولیدات مراکزاستان‌های کشور، حاصل تلاش و جدیت بخش‌های مختلف رسانه استانی دانست.

حجت الاسلام مهـدوی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هم تقارن ماه محرم با هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر را از ویژگی‌های این ماه در سالجاری برشمرد و گفت:مداحان باید در مراسم عزاداری علاوه بر توجه به دفاع مقدس و حماسه ۸ ساله ملت ایـران، به شهـدای مدافع حرم و رشادت‌های آنان نیز بپردازند.

احمدی قائم مقام صداو سیمای مرکز لرستان نیز از واقعه عاشورا به عنوان درس بزرگ ایثار و فداکاری نام برد و گفت: مداحان رسالتی مهم بر عهده دارند که با بصیرت افزایی حماسه سیاسی کربلا، شناساندن این واقعه تاریخی و آمیختن حُـزن و حما سه می‌توانند در ایجاد شور حسینی نقش آفرین باشند.

مداحان و شاعرانِ شرکت کننده در جلسه، دیدگاه‌های خود را در باره لزوم پرهیز از انحراف در مراسم عزاداری ماه محرم و آسیب شناسی این مراسم، استفاده از مداحان وارسته و غنی و تازه بودن اشعار مداحان بیان کردند.

انتهای پیام/م

از کتاب حنجره‌های عاشورایی نوشته محمد سیـف زاده رونمایی  شد