درخشش دانش آموزان استعدادهای درخشان هرمزگان در کنکور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،دانش هاشمی پور مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان استان، 73 رتبه زیر سه هزار کنکور سراسری سال 96 در رشته های مختلف را از آن خود کردند.

وی افزود: 34 نفر در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در دانشگاه های شهرهای تهران، شیراز، اراک، کرمان و بندرعباس، 18 نفر در رشته های مهندسی دانشگاه های تهران و شیراز و 21 نفر نیز در سایر شهرها رتبه قبولی کسب کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: قبولی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان هرمزگان در مقایسه با سال گذشته در رشته تجربی 10 درصد و در رشته ریاضی سه درصد افزایش یافته است.

دانش هاشمی پور افزود: آموزش و پرورش هرمزگان با تکیه بر اهداف سند تحول بنیادین و استفاده از همه ظرفیت ها، در شاخص قبولی آزمون سراسری موفق عمل کرده و رتبه استان از 23به 19 ارتقا یافته است.

وی گفت: آموزش و پرورش هرمزگان در سال تحصیلی جدید که با رویکردی تحول گرا بر اساس برنامه های راهبردی تدوین شده نیز همه تلاش خود را برای ارتقای شاخص های آموزشی و تربیتی به کار گرفته است.

 انتهای پیام/ف

کسب 73 رتبه زیر سه هزار کنکور توسط دانش آموزان هرمزگان