لزوم حضور روانشناس در مدارس؛
لزوم بازنگری سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در خصوص تنبیه بدنی و مشاهده دیگر آزار‌های اخلاقی در مدارس، گفت: زمانی این تفکر که جریمه و تنبیه از میزان خطا‌ها می‌کاهد به وجود آمد و هنوز هم برخی به آن معتقدند، در حالی که شاید جریمه بتواند درصدی اندکی از خطا‌ها را بکاهد، اما به‌یقین فرهنگ‌سازی، رساندن افراد به سلامت روحی و اخلاقی و آشنا کردن آن‌ها با حق و حقوق‌شان می‌تواند به کاهش خطا‌ها منجر شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعدام نتوانست قاچاق را ریشه‌کن کند و به‌یقین معلم، دانش‌آموز و کادر مدرسه نیز با تنبیه بدنی و خشونت به خواسته خود نمی‌رسند، بر ضرورت انتخاب و گزینش صحیح نیرو‌ها در مدارس برای جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های تربیتی و اخلاقی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، محافل مذهبی، کتاب‌های درسی، دستگاه‌های فرهنگی باید مسائل اخلاقی و ضرورت رعایت حد و حدود‌ها را در جامعه فرهنگ‌سازی کنند، افزود: همان‌طور که در برخی کشورها، روان‌شناسان و مربیان در کلاس‌های درس حضور دارند و تا پایان هر مقطع تحصیلی با دانش‌آموز می‌مانند، می‎توان در مدارس ایران نیز از همین الگو استفاده کرد.

به اعتقاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تا زمانی که سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس بازنگری نشود و مربیان و روانشناسان در مدارس حضور فعال و مستمر نداشته باشند، احتمال تکرار حوادث ناخوشایند وجود خواهد داشت.

انتهای پیام/م

سیستم آموزشی و تربیتی در مدارس نیازمند بازنگری است