فرماندار گناوه:
استحکام و مقاومت استاندارد در ساخت و سازها مورد توجه باشد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید علی پاک نژاد صبح چهارشنبه در مراسم مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان شهید خزایی گناوه اظهار داشت: هر ساله در سطح کشور شاهد بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل هستیم و به همین دلیل باید آموزش‌های لازم دیده شود تا در مقابل این اتفاقات آمادگی کامل را داشته باشیم.

وی افزود: دو هدف از برگزاری چنین مانورهایی وجود دارد اول اینکه آموزش لازم دیده شود و همچنین تجربه کافی به دست آید برای مواقعی که دچار بحران می‌شویم بتوانیم به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم و کارهایی انجام دهیم که در این مانورها آنها را آموزش می‌بینیم.

فرماندار شهرستان گناوه تصریح کرد: هدف دوم از اجرای مانور زلزله ایمنی است و از زلزله بم و کرمانشاه این تجربه به دست آمده است که دلیل اصلی خسارات جانی و مالی مقاوم نبودن ساخت و سازها است.

وی بیان کرد: در این دو منطقه ساختمان‌هایی که از استحکام و مقاومت استاندارد برخوردار بودند زیاد دچار خسارت و زیان جانی نشده‌اند و خسارت به آن ساختمان‌هایی رسیده است که غیر استاندارد و نامطلوب ساخته شده‌اند و باید ایمنی را رعایت و ساختمان ها مقاوم سازی شوند.

پاکنژاد اظهار داشت: برای اولین بار است که مانور به صورت محلی برگزار می‌شود با توجه به اینکه در دبیرستان شهید خزایی برگزار شد ولی با همکاری و مشارکت همشهریان و مردم این محله بود.

فرماندار گناوه گفت: جا دارد از آموزش و پرورش، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، ادارات آب،گاز، برق، راه ترابری حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری و آتش نشانی برای برگزاری این مانور تشکر کنم.

انتهای پیام/پ

توجه  به استحکام و مقاومت استاندارد در ساخت و سازها