کشف و ضبط 58 میلیارد کالای قاچاق در مریوان

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمد شفیعی فرماندار مریوان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: کالاهایی که عموما در مرز مریوان به عنوان قاچاق از شهرستان رد و بدل می‌شود را به چهار قسمت مشروبات الکلی، تجهیزات ماهواره‌ای، فراورده‌های نفتی و سیگار تقسیم‌بندی کرده‌ایم.

وی افزود: کشفیات مشروبات الکلی در 8 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 68 درصد رشد داشته است.

فرماندار مریوان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده در مرز مریوان را در هشت ماهه گذشته بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این مهم در هشت ماهه امسال با 62 درصد رشد به 5 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

وی به رشد 91 درصدی در بحث کشف قاچاق سیگار خبر داد و افزود: کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای هم نسبت به مدت زمان مشابه 74 درصد و فراورده‌های نفتی نیز 43 درصد در مرز باشماق با رشد مواجه شده است.

وی میزان فروش سوخت در 8 ماهه سال 95 را بیش از 3 میلیون 706 هزار لیتر عنوان کرد و اظهار داشت: این میزان با رشدی بالغ بر 159 درصد به 9 میلیون 603 هزار لیتر با 159 درصد رسیده است.

 شفیعی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین موضوعات در بحث قاچاق کالا در مریوان ورود روزانه 250 تانکر از عراق به ایران از طریق مرز باشماق است که به علت تفاوت 2 هزار تومانی در قیمت نفتگاز، تانکرهای عراقی به صورت خالی وارد مرز شده و بعد از پرکردن باک از کشور خارج می‌‌شود.

انتهای پیام/ د م

رشد 68 درصدی کشفیات مشروبات الکلی در کردستان