مترو در انتظار پاییز97

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرامند هاشمی‌زاده، معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ارائه شده ازسوی شرکت کیسون فاز یک این پروژه به طول 7 کیلومتر تا 12 ماه آینده افتتاح خواهد شد.


وی افزود: از ایستگاه میدان فرودگاه تا ایستگاه مصلا حدود 7 کیلومتر است که در حال حاضر نیز تمرکز بر اجرای همین فاز از پروژه است اما صحبت‌هایی شده تا فاز یک و دو این پروژه به طول 23 کیلومتر همزمان با هم عملیاتی شوند و مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.


هاشمی زاده اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر پروژه راه افتاده و عملیات اجرا بهبود یافته است. یک دستگاه TBM (دستگاه حفاری سنگین) به کارگیری شده است و دومین دستگاه TBM نیز در حال تعمیر است تا حفر تونل از زیر رودخانه کارون را انجام دهیم.

فرامند هاشمی‌زاده ، تصریح کرد: مجوز 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فاز اول پروژه قطار شهری اهواز که منتقضی شده بود، مجددا پایدار شد و وزیر کشور نیز این مجوز را تأیید کردند تا برای تأمین اعتبار به بانک مرکزی ارجاع شود.همچنین مسأله 60 میلیارد تومان اسناد خزانه برای پروژه قطار شهری اهواز حل شد و این رقم تا هفته‌های آینده هم از محل این اسناد خزانه و هم از محل این اوراق مشارکت به پروژه تزریق خواهد شد که قطعا موجب تسریع در عملیات اجرایی پروژه می‌شود.

انتهای پیام/و


افتتاح فاز اول قطار شهری اهواز، در انتظار پاییز 97