رفع مشکلات واحدهای تولیدی بدون مشارکت بانک ها امکان پذیر نیست

رفع مشکلات واحدهای تولیدی بدون مشارکت بانک ها امکان پذیر نیست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: هم اکنون تعداد زیادی واحد تولیدی در استان و کشور وجود دارد که به دلیل بدهی به سیستم بانکی با معضلات بسیاری روبرو هستند و روز به روز نیز این بدهی انباشته می شود.

وی اظهار کرد: شرایط رکود و تحریم ها در سالهای گذشته باعث شده بود بنیه و توان اقتصادی این واحدها به شدت تحلیل رود و باید بتوانیم شرایط را برای فعالان این عرصه بهبود ببخشیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: این وضعیت بویژه در بخش های کشاورزی، دام و طیور و صنعت بیشتر احساس می شود و نیازمند حمایت و همراهی بانک ها برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه راکد هستیم تا بتوانند در شرایط اقتصادی به حیات خود ادامه دهند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به شکل گیری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از عموم دستگاه های اجرایی خواست مشکلات واحدها را در جلسات کارشناسی تجزیه و تحلیل و سپس در این جلسه مطرح کنند تا بتوانم راهکار مناسبی برای برطرف کردن آنها اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: همراهی دولت و بانک ها از بخش خصوصی باعث رونق تولید و تداوم اشتغال آنها می شود.

استاندار ایلام یادآورشد: تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه فعال استان ایلام به ترتیب ۱۴۴و ۴۳ واحد است که برای اجرا و بهره برداری آنها با ظرفیت اشتغال چهار هزار و ۵۱۶ نفر در مجموع ۲۳ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی اعلام کرد: ۳۰ واحد نیمه فعال و ۸۶ واحد تعطیل ایلام با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال قابل احیا، فعالسازی دوباره و برگشت به چرخه کار و تولید است.

سلیمانی دشتکی افزود: نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات، به روز نبودن فناوری خط تولید و مسئله تامین مواد اولیه جزو مهمترین عوامل تعطیلی واحدهای صنعتی ایلام به شمار می روند.

انتهای پیام/ د

رفع مشکلات واحد های تولیدی به واسطه مشارکت بانک ها