مدیرکل شعب پست بانک لرستان :
تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و مناطق محروم اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  فرزاد رستمی عصر امروز در جلسه کارگروه رونق تولید این شهرستان اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات اختصاص یافته برای این منظور از طریق پست بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در اختیار شهرستان‎های لرستان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: سال گذشته و با توجه به اینکه شهرستان بروجرد دیرتر از سایر شهرستان‎ها به این مقوله ورود پیدا کرد، سهم کمتری از این اعتبارات شناور را به خود اختصاص داد.

مدیرکل شعب پست بانک لرستان خاطر نشان کرد: صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را با نرخ سود ۱۰ درصد به بخش کشاورزی و مناطق محروم روستایی اختصاص داده است.

رستمی ادامه داد: در این راستا تسهیلات به طرح‎هایی در حوزه‎های احداث گلخانه، مکانیزاسیون و خرید ادوات کشاورزی، انتقال و بهره‎برداری از آب و صنعتی کردن آن پرداخت می‎شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‎های ایجادی در حوزه‎های منابع طبیعی و زیست محیطی نیز وجود دارد، افزود: سهم استان لرستان از این اعتبارات شناور بوده و بر اساس ظرفیت‎ها افزایش می‎یابد.

مدیرکل شعب با اشاره به اینکه شیوه نامه این تسهیلات تاکنون ابلاغ نشده است، بیان کرد: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و با هدف ایجاد و تولید اشتغال در مناطق محروم اختصاص می‎یابد.

رستمی تصریح کرد: چهار بانک پست بانک، کشاورزی، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید این تسهیلات را پرداخت می‎کنند که سهم هر یک از بانک‎ها مشخص شده است.

وی اظهار کرد: حداقل ۹۰ درصد از طرح‎های موجود در بخش‎های مختلف کشاورزی، گردشگری و شیلات را در سه بخش سرمایه در گردش، طرح‎های توسعه‌ای و ایجادی را شامل می‎شود و سقف پرداختی برای هر طرح دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل شعب پست بانک لرستان در ادامه در خصوص استفاده از پنل‎های خورشیدی و بهره‎مندی از مباحث درآمدی آن‌ها گفت: در این راستا تفاهم‎نامه‎ای با شرکت توزیع برق لرستان منعقد و مبادله شده است.

رستمی با اشاره به اینکه خرید برق تولیدی پنل‎های خورشیدی تضمین شده است، بیان کرد: بر این اساس هر شهروند شهری و روستایی می‎تواند، با نصب پنل‎های خورشیدی کارآفرین باشد.

وی ادامه داد: برای این منظور تسهیلاتی از طریق صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۱۰ درصد و حداکثر ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و بنا است که تا پایان امسال حداقل ۲۰۰ پایگاه پنل خورشیدی در استان لرستان ایجاد شود.

مدیرکل شعب پست بانک لرستان تاکید کرد: هر پنل خورشیدی می‎تواند، در آمد در خور توجهی را در سبد خانوار‌های شهری و روستایی بگنجاند.

انتهای پیام/د

اختصاص تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و مناطق محروم لرستان