خراسان رضوی تحت تاثیر امواج سامانه ناپایدار جوی فعال
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با گسترش سامانه ناپایدار جوی فعال از امروز شاهد افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما و بارش باران و برف در سطح استان باشیم.
 
یحیی قاینی پور با بیان اینکه  شروع بارش‌ها از عصر امروزبشکل رگبار و از ناحیه غرب و جنوب غرب استان خواهد بود افزود: بیشترین حجم بارش در ارتفاعات بینالود و شهرستان‌های کوهسرخ و فریمان رخ خواهد داد که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در این نواحی از استان وجود دارد.
 
وی گفت: با گسترش سیستم پیش بینی می‌شود طی فردا و روز دوشنبه  در غالب نقاط استان بارش‌ها به شکل باران و برف ادامه یابد که با توجه به حجم بارش‌ها از روز یکشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

 رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز با نفوذ جریانات شمالی کاهش محسوس دما (بین ۸ تا ۱۰ درجه) در سطح استان شروع خواهد شد افزود: پیش‌بینی می‌شود ضمن ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته جاری در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه به کمتر از ۸- درجه سلسیوس نیز برسد.

قاینی پور گفت: همزمان با فعالیت این سیستم وزش باد در سطح استان نسبتا شدید و در بخش‌هایی از نواحی شرقی و نیمه جنوبی استان گاهی شدید پیش بینی شده است.

وی افزود: طی فعالیت این سامانه بعلت بارش باران و برف، وزش باد نسبتاًشدید تا شدید، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و یخبندان، اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

کاهش محسوس دما در خراسان رضوی