شمارش معکوس تا بازگشایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: فردا پانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با 475 غرفه گشایش می یابد.

وی افزود: حدود 600 ناشر از سراسر ایران در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: تعداد عناوین کتب ناشران داخلی 86 هزارو 221 عنوان ، ناشران خارجی 12 هزار و 315 عنوان است.

علیرضا درویش نژاد افزود: در این نمایشگاه کتاب ها با 30 درصد تخفیف عرضه می شود که20 درصد توسط استان تامین و 10 درصد آن از طریق ناشر به خریداران تعلق می گیرد.

وی گفت: بخشی از نمایشگاه کتاب امسال در قالب 25 غرفه به محصولات رسانه های دیجیتال اختصاص دارد .

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: علاوه بر موارد فوق 45 ناشر معتبر کشور نیز در قالب فروشگاه متمرکز کتاب حضور خواهند داشت و 17 غرفه نیز به مطبوعات و خبرگزاری ها اختصاص داده شده است.

درویش نژاد گفت: برای نمایشگاه امسال شش میلیارد و 500 هزار ریال یارانه در نظر گرفته شده که نسبت به پارسال پنج درصد افزایش یافته و متقاضیان می توانند آن را از باجه های بانک مستقر در نمایشگاه تهیه کنند.

وی گفت : حضور بیش از 70 ناشر کودک و نوجوان، حضور ناشران معتبر کشور به صورت مستقل در نمایشگاه ، برگزاری شب های فرهنگ شهرستان ها و حضور انجمن های مختلف و رسانه ها از ویژگی های دیگر نمایشگاه امسال است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: نمایشگاه از یکم تا 7 بهمن صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها 16 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه ها واقع در سه راه جهانبار برپا است.

انتهای پیام/ز

برپایی نمایشگاه کتاب سال هرمزگان