در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
شهرداری منطقه 4 فاقد محلی برای اسکان کارتن‌خواب‌ها

کارتن خواب های منطقه 4 را در نمازخانه نواحی ساماندهی می کنیم/فعالیت مددسرای منطقه 4 توجیه اقتصادی نداشتسید علیرضا حسینی شهردار منطقه 4 شهرداری تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: معضل کارتن خوابی در منطقه 4 خیلی گسترده نبوده و به تبع آن تعداد کارتن خواب‌های این منطقه هم زیاد نیست.

حسینی تاکید کرد: از شب گذشته در پی سرمای هوا، به شهرداران نواحی 9 گانه شهرداری این منطقه اعلام شده است که کارتن خواب های منطقه را در نمازخانه های ساختمان نواحی شهرداری اسکان دهند و ساماندهی کنند.

وی افزود: همه نمازخانه های نواحی مختلف شهرداری منطقه 4 برای اسکان کارتن خواب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورتی که فضای نمازخانه‌های فوق کافی نباشد، مددسراهای دیگر مناطق برای ساماندهی و استقرار موقت کارتن خواب‌های منطقه 4 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شهردار منطقه 4 شهرداری تهران تصریح کرد: در شرایط فعلی رسیدگی به کارتن خواب‌های منطقه 4 در نواحی مختلف شهرداری در این منطقه بهتر است و بر این اساس نواحی 9 گانه شهرداری منطقه 4 ماموریت پذیرش و اسکان کارتن خواب ها را بر عهده دارند.

قرار نیست همه مناطق مددسرا داشته باشند

حسینی یادآور شد: تنها مددسرای منطقه 4 به دلیل اینکه ملک مورد استفاده آن استیجاری بود و هزینه بسیاری را برای شهرداری در بر داشت از نیمه آذر ماه سال جاری تعطیل شده است و به گفته رضا قدیمی رئیس سازمان خدمات اجتماعی کارتن خواب‌های این منطقه تاکنون در مددسراهای دیگر مناطق، مثل مددسرای منطقه 8 ساماندهی می شدند.

وی تاکید کرد: آمار کارتن خواب‌های منطقه 4 بالا نیست، اما با این حال و با توجه به افزایش میزان سرمای هوا، نسبت به اسکان آن‌ها در نمازخانه های نواحی شهرداری با سرعت عمل بالایی اقدام می‌کنیم.

شهردار منطقه 4 اضافه کرد: شاید در مجموع بتوان گفت که تعداد 200 نفر از کارتن خواب ها را همانطور که گفته شد در نمازخانه نواحی شهرداری ساماندهی خواهیم کرد.

حسینی تصریح کرد: در منطقه 4 در حال حاضر یک مددسرا ویژه بانوان وجود دارد و نسبت به پذیرش آن ها اقدام می شود، اما برای مردان در شرایط فعلی مرکزی تحت عنوان مددسرا فعالیت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان مددسرای قبلی به لحاظ هزینه، توجیه اقتصادی نداشت و به دلیل افزایش هزینه های اداره آن تعطیل شد و قرار نیست که همه مناطق مددسرا داشته باشند و متولی مددسراهای شهر تهران، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری است.

شهردار منطقه 4 افزود: از زمان تعطیلی مددسرای منطقه 4 تاکنون فرصت زیادی وجود نداشت که بتوانیم فضای دیگری را به عنوان جایگزین انتخاب کنیم و مورد استفاده قرار دهیم.

حسینی یادآور شد: در نظر داریم تا در آینده، یک فضای دیگری در منطقه 4 را که استیجاری نباشد، به مددسرا اختصاص دهیم و جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/