هشدار به مردم درخصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  سرهنگ حسینی ، رئیس پلیس آگاهی استان با هشدار به مردم درخصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی گفت : کلاهبرداران در چند روز گذشته از 17 نفر در خراسان جنوبی بصورت تلفنی کلاهبرداری کردند.


وی افزود: هر نوع تماسی مبنی بر برنده شدن مردم به صورت کارت به کارت و تلفنی، قطع به یقین کلاهبرداری است و هم استانی ها هیچ اعتمادی به این تماس ها نکنند.


سرهنگ حسینی گفت : این افراد با تماس با شهروندان مبنی بر اینکه شما برنده جایزه همراه اول و ایرانسل، برنده هزینه عتبات عالیات، برنده خوش حسابی و رادیو جوان شده اید، از حسابهای بانکی شان کلاهبرداری می کنند.


رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود : اخیرا شیوه ها، شگردها و نوع کلاهبرداری ها متنوع شده است و عده ای شیاد با سوء استفاده از نام سازمانهایی همچون صدا و سیما، رادیو جوان، عتبات عالیات، اپراتور همراه اول، فرهنگیان، پزشکان و دندانپزشکان، اقدام به کلاهبرداری تلفنی از مردم می کنند.

 

وی اظهار کرد : در چند روز گذشته 5 نفر از فرهنگیان استان به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و افراد شیاد با این بهانه که می خواهند سنوات شان را محاسبه کنند از حسابشان به صورت غیر قانونی پول برداشت کرده اند.

سرهنگ  حسینیهمچنین گفت: 12 نفر از مردم مالباخته استان هم با این شگرد شیادان که شما برنده امتیاز عتبات عالیات شده اید از 5 میلیون تومان به بالا کلاهبرداری شده اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: مالباختگان زمانی که این مبلغ از حسابشان خارج می شود، تازه متوجه کلاهبرداری می شوند.


وی  از مردم خواست به هیچ عنوان به تماس های تلفنی و پیامکهای مشکوک اعتماد نکنند و اگر هم برنده جایزه اعلام می شوند حتما صحت و سقم موضوع را از مجاری قانونی و رسمی و پلیس آگاهی استعلام کنند.

انتهای پیام/ک


کلاهبرداری تلفنی از 17 نفر در خراسان جنوبی