مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب؛
حوادث غیرمترقبه یک هزار میلیارد ریال به کشاورزی میاندوآب خسارت زد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛علی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: حوادث غیرمترقبه که در فروردین ماه امسال رخ داد، یک هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی در حوزه های باغی و زراعی خسارت وارد کرد که بخش عمده آن مربوط به سرمازدگی است.
وی افزود: از این میزان 790 میلیارد ریال مربوط به سرمازدگی بهاری، 118 میلیارد ریال مربوط به تگرگ و 94 میلیارد ریال مربوط به تندباد اوایل فروردین بوده است.
دیانتی اضافه کرد: در پی سرمازدگی 25 تا 65 درصد باغ های میاندوآب با پیش بینی تولید 77 هزار و 672 تن محصول به ارزش 775 میلیارد و 392 میلیون ریال خسارت دیده است.
وی خسارت محصولات زراعی شامل پیاز و کلزا را به میزان 15 تا 20 درصد در سطح 200 هکتار ذکر کرد و ادامه داد: خسارت وارد شده به این بخش نیز با پیش بینی تولید یک هزار و 789 تن محصول زراعی به ارزش 14 میلیارد و 730 میلیون ریال برآورد شده است.
دیانتی بیان کرد: تندباد روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه امسال نیز 94 میلیارد ریال به محصولات، تاسیسات و زیربناهای بخش کشاورزی میاندوآب خسارت وارد کرده بود.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب ابا اشاره به بارش تگرگ در روز 24 فروردین امسال گفت: این بارش ناگهانی و رگباری موجب بروز 118 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی میاندوآب شد.

انتهای پیام/م

خسارت حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی در میاندواب