ترامپ دستور اجرای مرحله اول تحریم‌های ایران را امضا کرد

ترامپ دستور اجرای مرحله اول تحریم‌های ایران را امضا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، لحظاتی پیش با امضای یک فرمان اجرایی، دستور بازگرداندن مرحله اول تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را –که با امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 میلادی لغو شده بودند– صادر کرد.

ترامپ پس از امضای این فرمان اجرایی در بیانیه‌ای ضمن تکرار یاوه‌گویی‌های خود علیه کشورمان، گفت آمریکا متعهد به بازگرداندن همه تحریم‌های ایران است. وی افزود واشنگتن اطمینان حاصل خواهد کرد کشورهایی که با ایران مبادلات تجاری دارند به این تحریم‌ها پایبند باشند. رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد اشخاص و نهادهایی که همکاری‌های (تجاری) خود را با ایران کاهش ندهند، در معرض پیامدهای سنگینی قرار خواهند گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: خوشحالم که خیلی از شرکت‌های بین‌المللی پیش‌تر اعلام کرده اند که قصد دارند بازار ایران را ترک کنند و چندین کشور نیز به ظور ضمنی از کاهش و یا به صفر رساندن واردات نفت خام ایران خبر داده اند. 

ترامپ در بخش دیگری از گزافه‌گویی‌های خود مدعی شد برجام (توافقی وحشتناک و یکجانبه) در حصول به اهداف اساسی بستن همه مسیرهای دستیابی ایران به بمب هسته ای  ناموفق بود و پول زیادی را در اختیار تهران  قرار داد. وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: اقدامات خصمانه ایران پس از توافق هسته ای تشدید شد.  ایران از پول های به دست آمده از طریق این توافق برای گسترش موشک های با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، تأمین مالی تروریسم و تشدید مناقشات خاورمیانه و مناطق دیگر استفاده کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: امروز، ایران آمریکا و متحدانش را تهدید می کند، باعث تضعیف نظام مالی بین المللی می شود و از تروریسم در سراسر جهان حمایت می‌کند. وی در ادامه مدعی شد: آمریکا با خروج از برجام قادر به تأمین امنیت ملی خود از طریق اعمال حداکثر فشار [اقتصادی] بر ایران خواهد بود. 

انتهای پیام/

امضای فرمان اجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران توسط ترامپ