مدیرکل راه آهن آذربایجان:
نظارت بر کیفیت خدمات حوزه ریلی رویکرد مناسب برای جذب مسافر

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شاپور ارصلانی، مدیر کل‌راه‌آهن آذربایجان گفت:نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده در قطارهای روزانه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مسافر ۳ رویکرد اداره کل راه‌آهن آذربایجان برای جذب مسافر بیشتر است .

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی با منطقه آزاد ارس و دریافت وجه مسافر از مدیران این منطقه، اداره کل راه‌آهن آذربایجان قطار چارتری تبریز - جلفا را به شکل رایگان راه‌اندازی کرد، افزود: با راه اندازی این قطارسفر روزانه ۱۵۰۰ نفر مسافر از تبریز به جلفا و برعکس را فراهم و جمعاً در ایام پیک نورزی ۳۰ هزار نفر را جابجا کنیم.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان با بیان اینکه این میزان جابجایی ۶ برابر تعداد مسافری بود که سال گذشته با این قطار جابجا شد، اضافه کرد: راه‌اندازی قطار تبریز به رازی در ایام پیک نوروزی موجب استقبال گسترده مسافران از آن شد.

 ارصلانی با اشاره به تلاش‌ برای افزایش بار ترانزیت درمنطقه آذربایجان گفت: همکاران این اداره کل ضمن مراجعه حضوری به مبادی ورودی و خروجی بار کشور در مرز بازرگان، نوع بارها را شناسایی و مبدا و مقصد آن را مشخص کردند . همچنین جلسات کارشناسی متعددی با بازرگانان و صاحبان بار انجام داده و مکاتباتی را با اداره کل بازرگانی و بازاریابی، انجام داده و توانستند بخشی از این بارها را به ریل منتقل کنند. 

وی با یادآوری مشکلات حمل بار در جاده گفت: متاسفانه بسیاری از صاحبان کالا برای حمل بار و استفاده از سیستم ریلی در این زمینه اطلاعات کافی ندارند از این رو با اطلاع رسانی به آنها توانستیم روند بسیار خوبی را در پیش گرفته و شاهد رشد ۳۷ درصدی بار ترانزیت در این اداره کل باشیم.

انتهای پیام/